Evo kako bavljenje sportom koristi vašem djetetu – 4 dokazana načina!

djeca na igralištu

Ako su vam tjedni ispunjeni praćenjem vaše djece na nogometnim treninzima, sjedenjem na tribinama tijekom košarkaških utakmica ili pranjem znojnih uniformi, onda sigurno znate kako je roditeljima kada im se dijete bavi sportom.

Među tim kaosom možda odmah nećete shvatiti koje prednosti vaše dijete ima zbog sportskih aktivnosti.

Ovdje ćemo prikazati informacije o četiri odlične prednosti koje sport i tjelesna aktivnost donosi vašoj djeci.

 

Pozitivan utjecaj na učenje i rezultate ispita

Istraživanje je pokazalo kako djeca koja se bave sportom imaju tendenciju postignuća boljih uspjeha u školi.

U istraživanju iz 2010. u časopisu Journal of School Health istraživači su otkrili kako dječaci i djevojčice koji su se bavili timskim sportovima imaju veći prosjek bodova na ispitima. (1)

Ovaj odnos između sporta i višeg prosjeka ocjena može se objasniti tjelesnom aktivnošću kojom se djeca bave zbog treniranja određenih sportova.

Autori pregleda više istraživanja tijekom 2012. godine su za publikaciju Archives of Pediatrics and Adolescent Medicine otkrili da istraživanja pokazuju jasnu vezu između tjelesne aktivnosti i poboljšanih školskih uspjeha. (2)

Kao što su autori objasnili, tjelesna aktivnost i bavljenje sportom mogu pozitivno utjecati na akademske rezultate pružajući bolju cirkulaciju krvi i kisika u mozgu, poboljšavajući ponašanje te koncentraciju tijekom nastave i smanjujući stres.

Uz to, vaše će dijete možda biti motiviranije za učenje i bolji uspjeh u školi ako se bavi omiljenim sportskim aktivnostima.

 

Preporučena dnevna tjelesna aktivnost

Američko Ministarstvo zdravstva i socijalnih usluga preporučuje da djeca i tinejdžeri svakodnevno održavaju najmanje sat vremena tjelesne aktivnosti, jer redovita tjelovježba poboljšava kondiciju, jača mišiće, promiče zdravu težinu i smanjuje rizik od čestih zdravstvenih problema kasnije u životu, a poput dijabetesa i srčanih bolesti.

Bavljenje sportom može vašem djetetu pomoći da održava zadovoljavajući nivo tjelesne aktivnosti kako bi kasnije u životu imali manje zdravstvenih problema.

U istraživanju za izdanje časopisa Journal of Science and Medicine in Sport iz 2016. godine, znanstvenici su otkrili kako je kod mladih koji su se bavili sportom znatno veća vjerojatnost da će ispuniti smjernice za preporučenu dnevnu tjelesnu aktivnost. (3)

Između vaših radnih dana u tjednu i igara s djecom za vikend, sudjelovanje djeteta u sportskim aktivnostima sigurno će pomoći vašem djetetu da vježba i bude aktivno tih preporučenih barem sat vremena dnevno.

 

Manje šanse za konzumacijom droga i opijata

Kada vaše dijete postane tinejdžer i počne osjećati pritisak vršnjaka i okruženja, bavljenje sportom moglo bi smanjiti rizik od konzumiranja droga.

Sport ne pruža samo vašem djetetu pozitivan način provođenja slobodnog vremena; strah od izbacivanja iz tima i prestanka treniranja omiljenog sporta može povećati vjerojatnost da se djeca klone droge.

Naime, u izvješću uključenom u izdanje revije Addictive Behaviors iz 2014., istraživači su pregledali rezultate 17 različitih studija. (4)

Otkrili su kako je 80 posto ovih studija pokazalo znatno manju vjerojatnost da će mladi upotrebljavati nedopuštene droge kada se bave sportom, a korištenje droga bilo je sveukupno manje među sportašima, posebno je to vidljivo tijekom pohađanja srednje škole.

 

Prednosti za mentalno zdravlje

Prema istraživanjima, aktivno bavljenje sportom može imati koristi za mentalno zdravlje vašeg djeteta.

Kao što su zaključili autori istraživanja za izdanje časopisa Journal of School Health iz 2008. godine, samoubojstvo je jedan od vodećih uzroka smrti među tinejdžerima. (5)

Srećom, rezultati njihovih studija pokazali su kako bavljenje sportom može smanjiti osjećaj depresije i sklonosti samoubojstvu kod djevojčica i dječaka.

Autori tog istraživanja nagađali su kako socijalni aspekti sudjelovanja u sportskom kolektivu mogu objasniti ovaj zaključak.

Revizija 30 različitih istraživačkih studija, uključenih u izdanje International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity iz 2013. godine, pronašla je dodatne prednosti za mentalno zdravlje, a povezano sa sportom. (6)

Prema rezultatima te revizije, bavljenje sportom bilo je povezano s poboljšanim samopoštovanjem i samouvjerenošću te nižim razinama depresije, a autori su objasnili kako se te dobrobiti mogu pripisati društvenoj prirodi sportskih kolektiva.

 

Što možemo zaključiti?

Sudjelovanje u sportskim kolektivima može poboljšati psihološko zdravlje vašeg djeteta pružajući mu priliku da razvije pozitivne socijalne veze.

Uključivanjem u organizirane sportske aktivnosti dijete isto tako može udaljiti od droge i poboljšati uspjeh u školi te ukupnu fizičku spremnost.

Te prednosti kod djece koja se bave sportom više nego nadoknađuju stres zbog pretrpanog rasporeda roditelja ili vremenskih obaveza koje su česte baš u jeku sportske sezone.

Svakako je bolje da djeca budu aktivna nego da provode previše vremena ispred televizije ili za računalom.

Naravno, ukoliko sumnjate da vaše dijete konzumira opijate ili njegovo ponašanje ukazuje na određene zdravstvene probleme, trebate se odmah javiti nadležnom liječniku!