Kako kupovati preko Amazona u Hrvatskoj?

amazon hrvatska

Tvrtka Amazon poznata je u svijetu kao vodeći prodavač raznovrsnih dobara. Često je omiljen izbor svih onih koji u vrlo kratkom vremenu žele obaviti kvalitetnu kupnju po pristupačnoj cijeni. 

Ljude diljem svijeta nekoliko klikova dijeli od željene stvari, a ako se baš vi pitate da li je moguće i u Hrvatskoj preko Amazona nešto kupiti; ostanite uz nas jer sve detalje donosimo u nastavku teksta.

Evo kako možete kupovati preko Amazona iz Hrvatske


1. Registracija

Prvo trebate otvoriti Amazon račun. Posjetite Amazon.de i kliknite na „Konto und Listen“ kako biste započeli proces registracije. Tijekom registracije trebate unijeti svoje podatke, uključujući email adresu i lozinku.

2. Pretraživanje proizvoda

Koristite tražilicu na Amazonu da biste pronašli željeni proizvod. Možete filtrirati pretragu prema različitim kriterijima, kao što su cijena, kategorija proizvoda, ocjene kupaca, itd.

3. Provjerite dostupnost dostave u Hrvatsku

Prije nego što odaberete proizvod, provjerite može li se taj proizvod isporučiti u Hrvatsku. Informacije o dostavi možete pronaći pod sekcijom „Versand nach“ ili „Lieferadresse“ na stranici proizvoda.

4. Dodavanje proizvoda u košaricu

Kada nađete proizvod koji želite kupiti i koji se može dostaviti u Hrvatsku, dodajte ga u svoju košaricu klikom na „In den Einkaufswagen“.

5. Proces plaćanja

Nakon što ste dodali sve željene proizvode, idite na košaricu i kliknite na „Zur Kasse gehen“ da biste započeli proces plaćanja. Slijedite upute za unos adrese za dostavu i načina plaćanja.

6. Izbor načina dostave

Amazon će vam ponuditi različite opcije za dostavu, uključujući standardnu i ekspresnu dostavu. Troškovi dostave će varirati ovisno o težini i veličini paketa, kao i brzini dostave.

7. Plaćanje

Amazon.de prihvata različite načine plaćanja, uključujući kreditne i debitne kartice. Unesite detalje svoje kartice i potvrdite kupnju.


Amazon – skromni početci

Kao što u velikoj većini slučajeva biva, tvrtka Amazon nije preko noći izrasla u trgovačkog giganta koji danas svoju zaradu broji u milijardama. Svoje skromne početke Amazon duguje karizmatičnom multimilijunašu svima znanom kao Jeff Bezos.

Kao „svježi” diplomac on je vlastitim snagama iz svoje garaže pokrenuo novu tvrtku nadasve simboličnog naziva „Cadabra”  koja svoju simboliku duguje čarobnom pojmu „abrakadabra”. No, nakon duljeg istraživanja Bezos je ipak Cadabru odlučio preoblikovati u Amazon kakvog ga danas poznajemo.

Početkom 1994. godine Amazon po prvi puta „otvara” svoja vrata te počinje sa radom kao online knjižara koja se , kako joj i sama djelatnost sugerira, bavi prodajom i dostavom knjiga diljem Sjeverne Amerike. Dakle kroz čak pedeset američkih država što je samo po sebi poprilično impresivno uzevši u obzir kako je to uistinu novootvorena tvrtka.

Streloviti rast nije mogao doći preko noći, a to se iskazalo i u financijskim gubitcima sa kojima se Amazon suočavao kroz prvih nekoliko godina poslovanja. Iako su imali gubitke od gotovo 2.2 milijuna američkih dolara, Bezos je svojom lukavošću uspio okrenuti situaciju u svoju korist te je uz udvostručenje zarade uspio znatno smanjiti financijske gubitke osiguravajući porast poslovnih aktivnosti.

Pravi procvat tvrtka doživljava proširenjem daljnjeg poslovanja i lansiranjem usluge Amazon Prime koja svima omogućavam premium usluge i pakete po još pristupačnijim cijenama. Uz to, tu je i streaming raznovrsnog sadržaja koji je definitivno zacementirao Amazon kao jednog od vodećih online poslovnih poduhvata.

Sadašnjost Amazona

Golema financijska ostvarenja utrla su put za masivnu ekspanziju, a njihov moto koji se ogleda u konstantnoj želji za napretkom, omogućio im je poduzimanje daljnjih aktivnosti i širenje na gotovo sva područja poslovnog svijeta.

Amazon kakvog ga poznajemo danas nudi mnoštvo stvari te je moguće među obiljem proizvoda i usluga pronaći ponešto za svakoga. Modno osviještena populacija može tako uživati u uslugama Zapposa i Woota; lanaca koji prodaju odjeću svjetski poznatih marki kao što su primjerice Nike, Addidas ili Uggs.

Ako ste pak tehnološki nastrojeni ili gajite određenu ljubav prema automatizaciji, nemoguće je zaobići  pametnog kućnog robota Amazon Alexu ili Echo koji olakšavaju svakodnevni život. Ovaj aspekt poslovanja bi bio nezamisliv bez Kindlea i pripadajućeg istoimenog uređaja koji nudi mogućnost virtualnog čitanja knjiga.

U stilu politike konstantnog rasta, Amazon se proširio i na cloud servise (oblak) koji služe za pohranjivanje datoteka i raznovrsnog sadržaja. Kao pandan iTunesu tu je i Amazon Music, a Prime Video nudi drugi izbor i izravna je konkurencija streaming servisima kao što su Netflix ili HBO GO.

Kada govorimo o najsuvremenijim Amazon uslugama vrlo je bitno spomenuti kako se ova tvrtka uhvatila također u koštac sa sveprisutnom umjetnom inteligencijom drugačije znanom pod nazivom artificial intelligence (AI). Slijedom toga kroz platforme SageMaker, Lex, Polly, Rekognition i ostale moguće je raziviti komupjuterske programe, raznovrsne analitičke aplikacije te pisati kreativne algoritme koji mogu koristiti pri obradi svakojakih tipova podataka.

Kontroverze i kritike

Nepravedno bi bilo obrazložiti pozitivne aspekte Amazona bez osvrtanja na kontroverze i kritike koje ga okružuju. Kao takav, Amazon se kroz svoje poslovanje koje se proteže gotovo trideset godina suočio sam brojnim kritikama koje su predstavljale svojevrsne prepreke održivom poslovanju.

Jedna od takvih zasigurno je nepovoljan utjecaj na okoliš. Kao tvrtka koja se primarno bavi transportom dobara i raznovrsne robe za sobom vuče golemu potrošnju fosilnih goriva kao primarnog pogonskog goriva. Sam Bezos je 2019. godine u ime Amazona otkrio kako su prilikom provedene analize utvrdili golemu emisiju ugljikova dioksida (CO2) u zapanjujućoj količini od čak 44,4 milijuna tona što je samo po sebi dovoljno da prouzroči golemu štetu u atmosferi. Od tada su se okrenuli alternativnim načinima transporta poput električnih vozila osiguravajući pri tome pozitivniji utjecaj na okoliš.

Drugi negativni čimbenik koji zasigurno ima poprilično velik utjecaj na poslovanje Amazona jest nepravedni tretman radnika. U ovom slučaju žrtvuje se sigurnost radnika koji su podložni raznim fizičkim traumama i ozljedama nauštrb pretjerane produktivnosti i megalomanskog rasta. Mnogi ljudi stoga su suočeni sa nehumanim uvjeta rada u dugim smjenama koji iz njih crpe zadnje atome snage ostavljajući prostora za eventualne ozljede. Samim time, Amazon je nekoliko puta i bio pod istragom, no ostaje za vidjeti da li će konstruktivne kritike uroditi plodom i osigurati bolje radno okruženje za sve radnike.

Ovo je korisno:

Amazon u Hrvatskoj

Slijedom svega gore navedenog nameće se pitanje je li zapravo i moguće kupovati preko Amazona unutar granica Republike Hrvatske? Odgovor je dvostran; afirmativan i negativan po svojoj prirodi.

Prije svega valja na umu imati kako Amazon nema nikakvu hrvatsku domenu, te samim time nema ni urede u Hrvatskoj. No, ako ste entuzijastični po pitanju kupnje putem ovog servisa, nemojte očajavati jer alternativa ipak postoji.

Amazon je svoje poslovanje tako bazirao u čak šest europskih zemalja od kojih je nama od iznimnog interesa država Njemačka. Osim što je poznata po valu emigracija, Njemačka je ujedno i jedno od sjedišta ove popularne kompanije koja je ondje otvorena još davne 1998. godine. Ova platforma dostupna je na internet domeni amazon.de te se kao posebnost ističe i mogućnost slanja kupljenih stvari za Hrvatsku.

Prije same kupnje proizvoda, potrebno je kreirati vlastiti profil i unijeti potrebne osobne podatke uključujući i ispravnu adresu kako bi željeni paket stigao na vaša vrata u što kraćem roku. Kada ste sve ovo uspješno izvršili i potvrdili svoj registraciju, možete se otisnuti u bespuća platforme Amazon te naći baš ono što vam je prijeko potrebno u tom trenutku.

Rast i razvoj

Sve u svemu, važno je napomenuti kako Amazon nudi i prikazuje isključivo proizvode koji su raspoloživi za slanje u Hrvatsku, dok su ostali proizvodi podložni alternativnim politikama kompanije. Vidljivo je kako je Amazon kroz godine rastao i razvio se u vodeću tvrtku koja svoje proizvode dostavlja diljem svijeta. Iako nemaju domenu i urede u Hrvatskoj, do proizvoda se može doći, a naposljetku se možemo nadati kako će i našoj zemlji biti ukazana ta čast da bude nositeljica Amazon brenda.


2 komentara

  1. Marijan Legac

Ostavi komentar

Prije ostavljanja komentara pročitajte Pravila komentiranja i propise unutar čl. 94 Zakona o elektroničkim medijima.