Evo kako napraviti drugi profil na Facebooku (i što još morate znati!)

facebook profili

Prije nekoliko godina internet je ugrabio sasvim novi zalet, a Mark Zuckerberg je sebi zacementirao  mjesto u povijesti čovječanstva unaprijedivši do sada uvriježene tehnološke i komunikacijske pretpostavke.

Izlaskom društvene mreže svima znane kao „Facebook” čavrljanje se transformira u virtualni dijalog simboličnog naziva „chat” koji u svojoj srži nosi sasvim nove koncepte nastale na prethodno izvedenim idejama i pretpostavkama.

Prelaskom iz realnog u virtualno svaka osoba može si osigurati svoje takoreći mjesto pod suncem te postati članom ove iznimno popularne mreže.

 

Facebook – revolucija komunikacije

Iako na prvu sve ovo zvuči pomalo začuđujuće, a u neku ruku i pomalo apstraktno to na sreću ipak nije slučaj.

Facebook kao takav počiva na zaista jednostavnim tehnološkim principima, a glavna odlika ove osebujne društvene mreže zasigurno je pristupačnost.

Lakoća uživanja u svemu onome što nam Facebook nudi osigurala je drastičnu promjenu svakodnevne interakcije u društvu te unijela dašak revolucije u bespuća interneta.

Svatko od nas može vrlo lako pristupiti ovom virtualnom svijetu te sa drugim korisnicima podijeliti sve svoje interese.

Drugim riječima, moguće je u svojevrsnu „virtualnu knjigu” zabilježiti svaki detalj svoje svakodnevice potičući pri tome jedinstvenu razmjenu kulturalnih pretpostavki i unikatnih ideja.

 

Kako do njega?

Postati članom Facebooka vrlo je lako; mnogi od nas to čine čak i više puta.

Ukoliko primjerice posjedujete već jedan račun odnosno profil na ovoj društvenoj mreži tada će vam cijeli ovaj proces biti nadasve poznat.

Prije dubljeg zalaska u razlaganje potonjeg valja napomenuti kako je zapravo učestala praksa društvenih mreža imati više računa ili takozvanih profila.

Uz to, vrlo je bitno svima predočiti kako se to direktno kosi sa politikom Facebooka; dakle ilegalno je imati više profila registriranih na isto ime.

No to zapravo nikoga ne sprječava da si priskrbi još koji ukoliko ostane ispod Facebookovog radara.

 

Kreiranje Facebook profila

Vratimo se mi ipak procesu registracije i pristupanja Facebooku.

Za početak je bitno posjedovati jedinstvenu e-mail adresu ili broj telefona koji uz sve ostale osobne podatke služi za provjeru istinitosti i valjanosti danih podataka.

Osim toga, e-mail ili broj telefona isključivo su vezani za pojedinu osobu te je stoga nemoguće registrirati se više puta koristeći istu e-mail adresu ili broj mobilnog telefona.

Kada su svi podaci pri ruci, tada je potrebno uputiti se na web domenu Facebooka te odabrati zeleni gumb koji vas potom vodi ka procesu registracije i kreiranja novog korisničkog računa (1).

Ovdje u igru ulaze prethodno prikupljeni osobni podaci koje će sada biti potrebno upisati kako bi se učinkovito kreirao personalizirani profil kojeg je moguće po potrebi kasnije nadopuniti željenim informacijama.

 

Komercijalni Facebook profili

Nakon kreiranja željenog Facebook profila na raspolaganju vam stoji sve što Facebook nudi.

Jedna od takvih opcija je dodavanje dodatnih profila. Iako smo prethodno utvrdili kako Facebook strogim i pravedno postavljenim standardima zajednice izričito zabranjuje višestruke profile, priča je ipak drugačija kada su u pitanju komercijalni Facebook profili (2).

Ukoliko se pojavi potreba za predstavljanjem vlastite organizacije, brenda ili nekakvog proizvoda tada ste ispunili prvi neslužbeni preduvjet za kreiranje i korištenje takve dodatne stranice na Facebooku.

Pretpostavljena prepreka ovom procesu jest obveza posjedovanja komercijalnog Facebook profila jer u suprotnom neće biti moguće započeti kreiranje komercijalnog profila odnosno stranice.

S obzirom na politiku autentičnosti potrebno je i ovdje nastupiti transparentno te osigurati unos pravovaljanih podataka.

 

Tko i kako može napraviti drugi “komercijalni” Facebook profil?

Bilo tko od nas može kreirati komercijalnu stranicu, no nekomercijalni korisnik ne može to učiniti u ime neke organizacije, robne marke ili javne osobe.

Od iznimne je važnosti činjenica kako je nemoguće mahnito i bez potrebe kreirati komercijalne stranice jer Facebook kao takav ne dozvoljava masovnu eksploataciju neke značajke nauštrb usustavljenih pravila kojih se svaki korisnik obavezno mora pridržavati neovisno o situaciji.

Sami proces kreiranja komercijalne stranice se također naslanja na Facebookovu politiku jednostavnosti i podijeljen je na nekoliko koraka.

Kako bismo učinkovito mogli započeti ovaj proces potrebno je uputiti se na odjeljak  specifično rezerviran za kreiranje ovakvih stranica (3).

Korisnik ovdje može birati između stranice namijenjene poslu i brendu te one koja se odnosi na zajednicu ili primjerice poznatu osobu.

Nakon toga potrebno je u posebni okvir upisati naziv stranice te kategoriju stranice i službeno ju kreirati.

Moguće ju je prilagoditi kao što je to slučaj i sa osobnim profilom te dodati predstavljanje i nekoliko fotografija te time u cijelosti i završiti taj proces.

 

Greške u koracima

Neminovna je pojava problema no valja na umu imati činjenicu kako oni ipak ne znače kraj svijeta.

Oni u velikoj većini slučajeva proizlaze iz direktnog nepoštovanja i nepridržavanja prethodno postavljenih pravila.

Tehnološki problemi poput problema sa serverom ili mobilnim aplikacijama ipak su drugi par cipela te predstavljaju značajniju prepreku u ostvarenju željenih ciljeva.

Najčešće pogreške gotovo uvijek uključuju pogrešno unešene podatke, a ozbiljniji problemi sastoje se od dijeljenja e-maila i možebitnih grešaka prilikom potvrde i provjere podataka.

Uz pravovremenu pripremu te dodatnu provjeru prikupljenih podataka i cjelokupnog procesa lako je osigurati normalan protok podataka te funkcioniranje Facebook profila bez obzira na vrstu.

Pročitajte i ovo:

 

Za kraj

Iako je zbilja uobičajeno posjedovati nekolicinu profila, postavlja se pitanja korisnosti istoga.

Jasne politike Facebooka diktiraju izričite zabrane po pitanju kreiranja višestrukih profila i manipuliranja osobnim podacima.  Iste je naravno moguće zaobići, ali isplati li se zaista zalaziti u sivu zonu očekujući kako će ipak to proći bez ikakvog problema?

Ponekad se odveć ne isplati riskirati kršeći pri tome svako moguće pravilo bez obzira na posljedice.

Valja se ipak osigurati pravovremenim djelovanjem kako bi se osigurala apsolutna isplativost željenog zalaska u sferu digitalnog.

Unatoč tome valja imati na umu kako ništa u digitalnom svijetu nije sasvim savršeno, a neželjeni problemi će se eventualno pojaviti, a vama ipak ostavljam odluku kako ćete na njih odgovoriti.

autor teksta: Mateo Belir, mag.cult


Ostavi komentar

Prije ostavljanja komentara pročitajte Pravila komentiranja i propise unutar čl. 94 Zakona o elektroničkim medijima.