Početna Posao Komunikacijske vještine: analiza javnog nastupa Martina Pistoriusa
Posao

Komunikacijske vještine: analiza javnog nastupa Martina Pistoriusa

Podijeli
komunikacijske vještine
Podijeli

Apstrakt

Opis/Pozadina: Ovaj rad bavi se proučavanjem i analizom govornika Martina Pistoriusa koji je zbog zdravstvenih problema bio u nemogućnosti komunicirati. Sada u svojem nastupu želi pokazati koliko je važno imati mogućnost komunikacije. Govor je održan na TED konferenciji 2012. godine.

Svrha: Pregled, opis nastupa i govornika, analiza argumenata i rezultata govora te rasprava. Kroz sve navedeno želi se detaljno opisati nastup i rezultat što do sada nije zabilježeno u znanstvenim i stručnim krugovima.

Metode: Osnova metoda, ujedno i jedina raspoloživa, je audio vizualni pregled govora te analiza uz korištenje dostupnog gradiva.

Rezultat: Opis rezultata bit će navođen kroz proučavanje govora, gradiva, te opisa i analize iz timskog rada. Rezultat je objektivna tekstualna interpretacija dostupnih informacija.

Zaključak: Radi se o vrlo emotivnom govoru s osnovnim ciljem isticanja važnosti mogućnosti komuniciranja.

Ključne riječi: Martin Pistorius, važnost komunikacije, govor, moć riječi


U ovo članku bavimo se analizom govora i nastupa Martina Pistoriusa. Nismo uspjeli pronaći do sada slične radove koji bi se bavili takvom analizom. Radi se o osobi koja je zbog zdravstvenog stanja bila bez mogućnosti bilo kakve vrste komunikacije. Sada želi naglasiti važnost i moć komunikacije.

Kroz članak vidjet ćemo koji su osnovni argumenti za to, na koji način govornik pokušava prenijeti svoju osnovnu misao, koji su rezultati njegovog nastupa, što drugi kažu o tome.

U raspravi i zaključku pokušavamo objektivno sagledati i zaključiti dojam te uspjeh cjelokupnog nastupa.

 

Opis govornika

Govornik je gospodin Martin Pistorius koji zbog zdravstvenog stanja preko 10 godina nije mogao ni sa kim komunicirati. Kako to i on sam opisuje bio je mrtav.

Oživjela ga je ponovna mogućnost komunikacije. Kroz opis svojeg života želi naglasiti važnost komunikacije koju većina ljudi uzima zdravo za gotovo, a nekome je ona od životne važnosti.

On je od dječaka-duha postao stvarna osobna na pozornici pod svjetlima i pred publikom. Martin je izdao i svoju knjigu u kojoj nas poziva da slavimo vlastiti život i borimo se za bolji život drugih. (Thomas Nelson Publishers, 2015.)

 

Govor i jezik

Govornik Martin Pistorius nema mogućnosti koristiti vlastiti glas nego isključivo računalni program. Koristi kvalitetan engleski jezik sa kratkim i jasnim rečenicama. Ni jedna rečenica nije „bačena uzalud“. Svaka rečenica daje neku informaciju ili opis. Uglavnom su to denotativni izrazi, a konotativni očito pokušava izbjeći. (Lukas, Stephen, 2007., str. 222) Koristi prikladne riječi i vješto, slikovito i detaljno opisuje svoju situaciju i misli.

Neverbalna komunikacija mu je također ograničena, te jedino može koristiti lice. Uglavnom mu je pogled ozbiljan, ponekad zamišljen. Osmjeh vidimo povremeno kada želi istaknuti pozitivne stvari u svom životu ili nasmijati publiku.

 

Argumenti

Aristotel dijeli argumentaciju na unutarnju (ethos, pathos i logos) i vanjsku (zakoni, svjedoci, isprava, iskaz, zakletva) (Jaramaz Reskušić, 2020, str.92-102.).

Martin ima snažan etos koji je svojim osobnošću i iskrenošću dobio odmah u početku od publike. Publika se emotivno povezuje uz njegovu situaciju. Pistorius vješto provocira i aktivira emocije kod publike isticanjem glavnih životnih vrijednosti kod ljudi kroz svoju situaciju i pogled.

Kroz opisivanje osjećaja nemoći, tamnog mraka i u konačnici želje za umiranjem, Pistorius koristi pathos kao najvažnije oružje u naglašavanju svoje temeljene misli.  „Kako emotivno preživjeti kada si nevidljiv drugima…“ pita se i Lulu Miler koja je opisivala njegovu sudbinu.(Miller, 2015.) Vjerojatno se isto pitala i publika.

Govornik očito smatra kako logos nema potrebe dodano koristiti u svojem govoru i da može postići svoj osnovni cilj bez nabrajanja logičkih činjenica odnosno argumenata. Pa tako nabraja postignuća (vlasnik je poduzeća, diplomirano je, amaterski se bavi fotografijom, ima suprugu…) kao svoje činjenica. Njegov život je njegova činjenica!

 

Rezultati

Ovaj govor odmah u startu stvara i održava emotivnu razinu tijekom cijelog govora. Kratki emotivni predah stvara kroz šale ili neke lijepe trenutke, a kako bi omogućio publici upijanje izrečenog i osnovnu misao govora.

Prema reakcijama publike možemo vidjeti kako su oni zaista u vrlo emotivnom stanju i vrlo pažljivo slušaju govor. Na kraju vidimo i čujemo oduševljenje publike govorom i nastupom. Ovaj nastup je nešto što će publika prepričavati i rezultat je s te strane postignut.

Ostaje otvoreno pitanje hoće li prepričavati sudbinu ili osnovnu misao govora, a to je važnost i moć komunikacije?!

 

Zaključak

Kvintilijan smatra kako pravi govornik mora OSVAJATI, UVJERAVATI i POKRETATI OSJEĆANJA. (Jaramaz Reskušić, 2020, str.107.) Smatramo kako je govornik u ovom slučaju uspio. Osvojio je publiku, pokrenuo je osjećanja i emocije, pokazao je publici moć komunikacije…

Generalni dojam je kako govornik uspijeva u svom naumu, a to je pokretanje emocija za isticanje važnosti komunikacije za život.

 

 

Izvori i literatura

Jaramaz Reskušić, Ivana, 2020: Retorika i pravna argumentacija, Pravni fakultet Zagreb, str. 92 -107.

Lucas, Stephen E. 2007.: The art of public speaking; Using language, McGraw-Hill.Boston. str. 222

Miller, Lulu, 2015.: Trapped In His Body For 12 Years, A Man Breaks Free, Dostupno 20. prosinca 2020. putem: https://www.npr.org/sections/health-shots/2015/01/09/376084137/trapped-in-his-body-for-12-years-a-man-breaks-free?t=1608468573993

Števančec, Darko 2019: Slajdovi_Vještine pismenog i usmenog komuniciranja: Struktura stručnog i znanstvenog teksta, Maribor

Thomas Nelson Publishers 2015: Ghost Boy The Miraculous Escape of a Misdiagnosed Boy Trapped Inside His Own Body, Dostupno 20. prosinca 2020. putem: https://www.audible.com/pd/Ghost-Boy-Audiobook/B00T3A6EP8

Podijeli

Ostavi komentar

Odgovori

Prije komentiranja pročitajte Pravila komentiranja i propise unutar čl. 94 Zakona o elektroničkim medijima.

Slični članci

Može li se uplatiti novac na zaštićeni račun?

Prema važećim zakonskim propisima, uplata novca na zaštićeni račun može se izvršiti,...

Kako napraviti plan štednje?

Da biste napravili zaista efektivan plan štednje, prvo je potrebno odrediti jasne...

Kako provjeriti radni staž preko interneta?

U Hrvatskoj možete provjeriti svoj radni staž online putem službenih digitalnih servisa....

Znate li kako se računaju dani bolovanja u Hrvatskoj?

U Hrvatskoj, dani bolovanja i njihovo obračunavanje regulirani su Zakonom o zdravstvenom...

Koliko se novca smije nositi preko granice? Imamo odgovor i pojašnjenje

Kada prelazite granicu Hrvatske, možete nositi ili unositi gotovinu u iznosu do...

Kako provjeriti braniteljske dionice?

Članak 131. Zakona o hrvatskim braniteljima iz Domovinskog rata definira pravo na...

Evo kako uštedjeti novac od plaće

Da biste uštedjeli novac od plaće, ključno je postaviti realan mjesečni proračun...

Je li srednja škola obavezna u Hrvatskoj?

U Hrvatskoj, srednjoškolsko obrazovanje nije zakonski obavezno, no predstavlja važan korak u...