Online nastava u Hrvatskoj – odlično rješenje ili samo loša ideja?!

online nastava u hrvatskoj

Sve je više nezadovoljnih roditelja i učenika koji kritiziraju nastavu na daljinu.

Nailazimo na niz nelogičnosti vezanih uz takav oblik nastave te se nastojimo prilagoditi trenutnim uvjetima i nastaloj situaciji u kojoj smo se našli.

S druge strane su učenici koji su potpuno zadovoljni takvim načinom obrazovanja i mogu bolje organizirati svoje vrijeme tijekom dana.

U nastavku donosimo detaljnu analizu online nastave s obzirom na uočene prednosti i nedostatke.

 

Što je online nastava i kako se provodi?

Sam pojam online nastave znači provođenje nastave od kuće prema smjernicama Ministarstva znanosti i obrazovanja (MZO). (1)

Nastava se provodi u realnom vremenu, što znači da učenici trebaju biti najmanje pet školskih sati za računalom.

S upaljenom kamerom ili bez nje, profesori moraju predavati svoje predmete iz udobnosti svoga doma.

Mogućnosti su razne – videokonferencija, slanje domaće zadaće i rješavanje tijekom istoga dana ili dopisivanje tijekom određenog sata i razgovaranje o zadanoj temi.

Ne postoji određeni oblik provođenja nastave kojeg se svi profesori drže, već se ide na najefikasniji i najbolji način.

Kao dodatnu pomoć, odnosno olakšavanje problema nastave na daljinu imamo model A – nastavu u školi odnosno fizičku nastavu te model B – kombiniranje nastave u školi i nastave na daljinu. (2)

Dakle, mogućnosti je mnogo i još uvijek se traži savršeno rješenje za sve škole, no što dalje idemo sve nam se više čini da univerzalnog rješenja za sve zapravo nema.

 

Procedura kod ocjenjivanja

olovka i blok

Na pitanje koje nas je sve mučilo tijekom proteklih mjeseci napokon je odgovoreno.

Ispiti se provode tijekom videokonferencije ili svaki učenik dobije svoja pitanja te je tako smanjena mogućnost varanja na samom ispitu.

Što se tiče usmene provjere, barem je to jednostavno – odgovara se na kameri s predmetnim profesorom.

Ispravljanje negativnih ocjena moguće je iz odnosa prema daljnjem radu, što bi značilo da se ne mora koristiti ista metoda kojom je učenik dobio negativnu ocjenu.

To može biti zalaganje na satu, pozitivne bilješke, rješavanje dodatnih zadataka i sl., ili ako profesor zatraži, usmena provjera.

 

Kako se evidentiraju izostanci?

Ako ste mislili da se na online nastavi ne mogu dobiti neopravdani sati, moramo vas razuvjeriti.

Profesor ima pravo upisati odsutnost učenika ukoliko se ne javi 5 minuta od početka sata, baš kao na nastavi u školi.

Druga stvar je, naravno, slaba internetska veza i slični tehnički problemi.

 

Koje su prednosti, a koji nedostaci iz učeničke perspektive?

Kao najveću prednost definitivno izdvajamo fleksibilnost – sada se konačno uspijemo i naspavati, a stići na nastavu!

Nema više ranijeg buđenja zbog prijevoza, pripreme, spremanja i slično. Na nastavi možemo biti gdje god i u bilo kakvom izdanju.

Bolje organiziramo svoje vrijeme i imamo cijeli dan na raspolaganju.

Možemo pitati profesore za objašnjenje u bilo koje doba dana i brže dobiti odgovor.

Negativne strane su slabija koncentracija, previše vremena provodimo online i to s vremenom utječe na naš mozak i vid, nažalost negativno, te se moguće stvara jedan oblik ovisnosti.

Realno gledajući, na digitalnoj nastavi ne učimo baš puno osim neophodnog, a i iz toga se nastojimo izvući.

Profesori nerijetko šalju materijale kada to njima odgovara, a ne u vrijeme kada imamo njihov predmet u rasporedu.

Koristi se više različitih aplikacija i neprestano se prebacuje iz jedne u drugu.

 

Kako poboljšati online nastavu?

Realno vrijeme u provođenju nastave doprinosi osjećaju prave nastave, pa tako vidno utječe i na produktivnost i organizaciju učenika, kao i profesora od kojih sve to dolazi.

Vrlo je bitno ostati dosljedan i imati kontinuitet u radu, tako da stvorimo radnu atmosferu koja vrijedi za sve.

Ponašajmo se kao da ćemo se sutra vratiti u školske klupe i nastaviti normalno.

Samo tako ćemo uspjeti održati nastavu na dobar i ispravan način!

Kako vrijeme prolazi, usavršavamo tehnike provođenja ovakvog oblika nastave. Ni profesorima, ni učenicima kao ni roditeljima nije bilo lako na početku, ali s vremenom smo se svi već koliko-toliko uhodali i prihvatili ovo kao privremeno rješenje.

Svaki loš period prođe, pa će tako i ovaj, a nadamo se što prije. Do tada dajemo sve od sebe da stvari završe najboljim mogućim ishodom.

Ostanimo hrabri, sve će ovo jednom proći!