Početna Posao Pravilo 1 3 5 za efikasnije upravljanje vremenom i bolju produktivnost
Posao

Pravilo 1 3 5 za efikasnije upravljanje vremenom i bolju produktivnost

Podijeli
1 3 5 pravilo
Podijeli

1 3 5 pravilo je metoda upravljanja vremenom i produktivnošću koja nam pomaže u organizaciji i prioritizaciji svakodnevnih zadataka.

Osnovna ideja metode je planiranje našeg dana i to tako da odredimo jedan veći zadatak, tri srednje velika zadatka, i pet manjih zadataka koje trebamo obaviti tijekom dana.

Ova tehnika potiče fokus i efikasnost, a istovremeno smanjuje preopterećenost i osjećaj preopterećenosti zbog velikog broja zadataka.

Od kuda ova metoda?

Pravilo 1 3 5 je popularizirano od strane Alex Cavoulacos, suosnivačice i COO The Muse, platforme za karijerno savjetovanje i zapošljavanje (1).

Cavoulacos je opisala ovu metodu u kontekstu bolje produktivnosti i upravljanja vremenom, naglašavajući kako nam može pomoći u boljoj organizaciji naših zadataka i fokusiranju se na ono što je najvažnije.

Cavoulacos i The Muse promovirali su ovu metodu kao dio šireg seta alata i strategija za povećanje produktivnosti i zadovoljstva na poslu.

Kako možemo koristiti ovo pravilo u svakodnevnom radu?

S obzirom da i sam često koristim ovu metodu u radu, probat ću vam jasno predočiti kako ju možete najbolje iskoristiti.

pravilo 1 3 5

1 Veliki zadatak

  • Odabir: Razmislite o svim zadacima koje imate i odaberite onaj s najvećim utjecajem na vaše ciljeve ili konkretan projekt na kojem radite. To bi trebao biti zadatak koji će, kad se dovrši, donijeti najveću korist ili olakšanje.
  • Planiranje: Procijenite koliko vremena trebate za dovršetak ovog zadatka i planirajte ga u dijelu dana kada ste najproduktivniji.
  • Fokus: Dok radite na ovom zadatku, pokušajte eliminirati sve distrakcije. Isključite obavijesti, koristite tehniku poput Pomodoro tehnike za održavanje fokusa i dajte sve od sebe da ga dovršite prije nego što krenete na ostale zadatke.

3 Srednje velika zadatka

  • Selekcija: Nakon što ste odredili svoj glavni zadatak, identificirajte tri srednje velika zadatka. Ovi zadaci su važni, ali ne zahtijevaju toliko vremena ili resursa kao vaš glavni zadatak.
  • Raspored: Prema mogućnosti planirajte ove zadatke tako da se nadovezuju na vaš glavni zadatak. Možda ćete ih htjeti rasporediti tijekom dana, između pauza, a kako biste održali visoku razinu produktivnosti.
  • Realizacija: Važno je da si postavite realne rokove za svaki od ovih zadataka i pratite svoj napredak. Ako je moguće, delegirajte manje dijelove ovih zadataka, a da biste dodatno uštedjeli vrijeme.

5 Manjih zadataka

  • Izbor: Ovi zadaci bi trebali biti kratki i prilično jednostavni za izvršenje. Mogu uključivati svakodnevne administrativne poslove, kratka izvješća, odgovaranje na e-mailove, organiziranje radnog prostora, ili kratke telefonske, Teams, Zoom i sl. pozive.
  • Planiranje: Mali zadaci su odlični za popunjavanje kratkih slobodnih perioda tijekom dana. Možete ih koristiti kao produktivne pauze između većih zadataka.
  • Izvršenje: Postavite si za cilj dovršetak ovih malih zadataka u blokovima, grupirajući slične aktivnosti zajedno. Na primjer, odredite vrijeme za odgovaranje na sve e-mailove odjednom ili za obavljanje svih telefonskih poziva.

💡 Bonus savjeti

  • Fleksibilnost: Budite spremni prilagoditi svoj plan ako se pojave hitni zadaci ili ako neki zadatak zahtijeva više vremena nego što ste očekivali.
  • Refleksija: Na kraju dana, pregledajte što ste postigli i što možete dodatno poboljšati. Ovo će vam pomoći postati još efikasniji u korištenju 1 3 5 metode.
  • Odmor: Nikako ne zaboravite planirati i vrijeme za odmor. Kratke pauze mogu povećati vašu produktivnost i kreativnost.

Prema mom vlastitom iskustvu mogu potvrditi da 1 3 5 metoda može itekako pomoći u efikasnijoj organizaciji zadataka, manjoj opterećenosti i (još) boljoj produktivnosti tijekom dana.

I ovo će vam biti korisno:

Podijeli

Ostavi komentar

Odgovori

Prije komentiranja pročitajte Pravila komentiranja i propise unutar čl. 94 Zakona o elektroničkim medijima.

Slični članci

Može li se uplatiti novac na zaštićeni račun?

Prema važećim zakonskim propisima, uplata novca na zaštićeni račun može se izvršiti,...

Kako napraviti plan štednje?

Da biste napravili zaista efektivan plan štednje, prvo je potrebno odrediti jasne...

Kako provjeriti radni staž preko interneta?

U Hrvatskoj možete provjeriti svoj radni staž online putem službenih digitalnih servisa....

Znate li kako se računaju dani bolovanja u Hrvatskoj?

U Hrvatskoj, dani bolovanja i njihovo obračunavanje regulirani su Zakonom o zdravstvenom...