Mandarina i kalorije – sve što trebate znati

kalorije u mandarini

U gotovo svakoj trgovini nemoguće je ne naići na neke od agruma, jer osim što su povoljni i vrlo su popularni, te ih rado konzumiraju svi, od djece do djedova i baka.

Mandarine, klementine i naranče uz odličan okus imaju i odličan utjecaj na zdravlje, a k tome prilikom konzumacije ne trebate se brinuti o broju njihovih kalorija.

U ovom članku osvrnut ćemo se na mandarine, a naročito na nutritivne vrijednosti te provjeriti i odgovoriti na pitanje koliko kalorija je u jednoj mandarini.

Ukratko:

  • jedna prosječna mandarina ima 46,6 kalorija
  • 100 grama mandarina ima 53 kalorije
  • mandarine vas neće udebljati

 

Što su mandarine?

Mandarine su voće koje pripada rodu citrusa. Vjeruje se da su porijeklom iz drevne Kine, kako su dobili ime.

Plodovi mandarine sadržavaju oko 85% vode i najčešće su veličine od 4 do 8 centimetara. (1)

Njihova boja je obično narančasta i to žuto ili crvenkasto narančasta, a koža tog sočnog voća je dosta tanka, no svejedno se lagano i brzo može oguliti.

 

Koliko mandarine imaju kalorija?

U 100 grama mandarina ima 53 kalorija, odnosno jedna mandarina prosječne srednje veličine od otprilike 88 grama sadržava sljedeće (2):

nutritivne vrijednosti88 grama mandarina100 grama mandarina
ukupno kalorija46,653
ugljikohidrati11,7 g.13,3 g.
vlakna1,6 g.1,8 g.
šećeri9,3 g.10,6 g.
škrob0,0 g.0,0 g.
masti0,3 g.0,3 g.
omega-3 masne kiseline15,8 mg18,0 mg
Omega-6 masne kiseline42,2 mg48,0 mg
proteini0,7 g.0,8 g.
Vitamin A12% DV14% DV
Vitamin C39% DV44% DV
Vitamin D//
Vitamin E1% DV1% DV
Vitamin K0% DV0% DV
Tiamin3% DV4% DV
Riboflavin2% DV2% DV
Niacin2% DV2% DV
Vitamin B63% DV4% DV
Folat4% DV4% DV
Vitamin B120% DV0% DV
Pantotenska kiselina2% DV2% DV
Kolin9 mg10,2 mg
Betain0, mg0,1 mg
Kalcij3% DV4% DV
Željezo1% DV1% DV
Magnezij3% DV3% DV
Fosfor2% DV2% DV
Kalij4% DV5% DV
Natrij0% DV0% DV
Cink0% DV0% DV
Bakar2% DV2% DV
Mangan2% DV2% DV
Selen0% DV0% DV
Kolesterol0% DV0% DV

Raspored kalorija u mandarini

kalorije u mandarinama

 

Dakle, možemo vidjeti kako jedna mandarina prosječne veličine ima samo 47 kalorija, odnosno 100 grama tog ukusnog voća ima 53 kalorija, što ga svrstava u zlatnu sredinu u usporedbi s drugim sličnim namirnicama.

usporedba s mandarinama

Istovremeno, mandarina srednje veličine pruža veliku dozu vitamina C od čak 26% preporučene dnevne vrijednosti.

Istraživanja su pokazala kako je vitamin C vrlo važan za zdravlje kože, zarastanje rana i pravilnu imunološku funkciju. (3) Tražite li još namirnica koje imaju malo kalorija pokušajte provjeriti koliko kalorija ima rajčica.

 

Zašto su mandarine zdrave?

Osim što imaju mali broj kalorija, mandarine sadrže i flavonoide, to su antioksidansi koji pomažu kod neravnoteže slobodnih radikala, a neka istraživanja pokazuju da mogu pomoći i u zaštiti od raka. (4,5,6)

Mandarine sadrže i dobru količinu topljivih vlakana što u konačnici može pospješiti probavu te olakšavati rad crijeva. (7,8)

Isto tako, redovito konzumiranje mandarina i agruma općenito može povećati razinu citrata, za što se smatra kako umanjuje rizik od bubrežnih kamenaca. (9)

Pored navedenog mandarine mogu pomoći u (10):

  • Zdravlju srca
  • Regulaciji krvnog tlaka
  • Zdravlju očiju
  • Poticanju zdravijeg rasta kose

 

Kako ih još možete koristiti?

Dakle, uz to što ih možete redovno konzumirati ili raditi sokove od njih, uz malo mašte mandarine možete koristiti i na neke druge različite načine.

Za početak možete ih koristiti kao dresing za salatu.

Vaša salata ne treba biti bezukusna, uz malo mandarine dobit će miris i slatkastu aromu. Evo i primjer slasnog recepta za dresing od mandarine.

Dodatno, postoji cijeli niz recepata za jela ili deserte u kojima možete koristiti mandarine, nama je odličan ovaj – desert s umakom od mandarine.

A možda se ipak odlučite napraviti pekmez od mandarina? Mljac! Ovdje možete provjeriti recept dovoljan za približno 1L pekmeza.

Nakon što se probali sve recepte, s obzirom da je mandarina odlična za kožu, možete napraviti vlastitu masku za lice od mandarina: izmiksate nekoliko kriški svježe mandarine, u to dodate malu žlicu domaćeg meda i jogurta.

Smjesu dobro promiješate i pustite da odstoji 5-10 min. Nakon toga ju stavite na lice i nakon 15 minuta isperete s mlakom vodom.

Ako imate dosta masnu kožu onda ovo možete ponoviti do tri puta tjedno. Za normalnu kožu dovoljno je jednom tjedno.

 

Zaključak – mandarina ima malo kalorija, a puno vitamina C

Prosječna mandarina od 88 grama sa samo 47 kalorija i čak 26% preporučene dnevne vrijednosti vitamina C, mandarina može biti super zdrav odabir za međuobroke.

Preskočite nezdrave grickalice ili kupovne sokove krcate šećerom i radije pojedite mandarinu koja je zdravija i ima znatno manje kalorija.

Najbolje je što ih možete držati na sobnoj temperaturi i do tjedan dana, a u frižideru čak i do mjesec dana.

Cijene nisu skupe stoga nema prepreke za redovnu konzumaciju!

Jeste li znali da 100 grama breskve ima 39 kalorija?