Mandarina i kalorije – sve što trebate znati

kalorije u mandarini

U gotovo svakoj trgovini nemoguće je ne naići na neke od agruma, jer osim što su povoljni i vrlo su popularni, te ih rado konzumiraju svi, od djece do djedova i baka.

Mandarine, klementine i naranče uz odličan okus imaju i odličan utjecaj na zdravlje, a k tome prilikom konzumacije ne trebate se brinuti o broju njihovih kalorija.

U ovom članku osvrnut ćemo se na mandarine, a naročito na nutritivne vrijednosti te provjeriti i odgovoriti na pitanje koliko kalorija je u jednoj mandarini.

 

Što su mandarine?

Mandarine su voće koje pripada rodu citrusa. Vjeruje se da su porijeklom iz drevne Kine, kako su dobili ime.

Plodovi mandarine sadržavaju oko 85% vode i najčešće su veličine od 4 do 8 centimetara. (1)

Njihova boja je obično narančasta i to žuto ili crvenkasto narančasta, a koža tog sočnog voća je dosta tanka, no svejedno se lagano i brzo može oguliti.

 

Koliko mandarine imaju kalorija?

Jedna mandarina prosječne srednje veličine od otprilike 88 grama sadržava sljedeće (2):

  • Ukupno kalorija: 47
  • Ugljikohidrati: 12 grama
  • Proteini: 0,7 grama
  • Masnoće: 0,3 grama
  • Vlakna: 2 grama
  • Vitamin C: 26% dnevne vrijednosti
  • Magnezij: 2,5% dnevne vrijednosti
  • Kalij: 3% dnevne vrijednosti
  • Bakar: 4% dnevne vrijednosti
  • Željezo: gotovo 1% dnevne vrijednosti

Dakle možemo vidjeti kako jedna mandarina prosječne veličine ima samo 47 kalorija. Istovremeno pruža veliku dozu vitamina C od čak 26% preporučene dnevne vrijednosti.

Istraživanja su pokazala kako je vitamin C vrlo važan za zdravlje kože, zarastanje rana i pravilnu imunološku funkciju. (3) Tražite li još namirnica koje imaju malo kalorija pokušajte provjeriti koliko kalorija ima rajčica.

 

Zašto su mandarine zdrave?

Osim što imaju mali broj kalorija, mandarine sadrže i flavonoide, to su antioksidansi koji pomažu kod neravnoteže slobodnih radikala, a neka istraživanja pokazuju da mogu pomoći i u zaštiti od raka. (4,5,6)

Mandarine sadrže i dobru količinu topljivih vlakana što u konačnici može pospješiti probavu te olakšavati rad crijeva. (7,8)

Isto tako, redovito konzumiranje mandarina i agruma općenito može povećati razinu citrata, za što se smatra kako umanjuje rizik od bubrežnih kamenaca. (9)

Pored navedenog mandarine mogu pomoći u (10):

  • Zdravlju srca
  • Regulaciji krvnog tlaka
  • Zdravlju očiju
  • Poticanju zdravijeg rasta kose

 

Kako ih još možete koristiti?

Dakle, uz to što ih možete redovno konzumirati ili raditi sokove od njih, uz malo mašte mandarine možete koristiti i na neke druge različite načine.

Za početak možete ih koristiti kao dresing za salatu.

Vaša salata ne treba biti bezukusna, uz malo mandarine dobit će miris i slatkastu aromu. Evo i primjer slasnog recepta za dresing od mandarine.

Dodatno, postoji cijeli niz recepata za jela ili deserte u kojima možete koristiti mandarine, nama je odličan ovaj – desert s umakom od mandarine.

A možda se ipak odlučite napraviti pekmez od mandarina? Mljac! Ovdje možete provjeriti recept dovoljan za približno 1L pekmeza.

Nakon što se probali sve recepte, s obzirom da je mandarina odlična za kožu, možete napraviti vlastitu masku za lice od mandarina: izmiksate nekoliko kriški svježe mandarine, u to dodate malu žlicu domaćeg meda i jogurta.

Smjesu dobro promiješate i pustite da odstoji 5-10 min. Nakon toga ju stavite na lice i nakon 15 minuta isperete s mlakom vodom.

Ako imate dosta masnu kožu onda ovo možete ponoviti do tri puta tjedno. Za normalnu kožu dovoljno je jednom tjedno.

 

Zaključak – mandarina ima malo kalorija, a puno vitamina C

Prosječna mandarina od 88 grama sa samo 47 kalorija i čak 26% preporučene dnevne vrijednosti vitamina C, mandarina može biti super zdrav odabir za međuobroke.

Preskočite nezdrave grickalice ili kupovne sokove krcate šećerom i radije pojedite mandarinu koja je zdravija i ima znatno manje kalorija.

Najbolje je što ih možete držati na sobnoj temperaturi i do tjedan dana, a u frižideru čak i do mjesec dana.

Cijene nisu skupe stoga nema prepreke za redovnu konzumaciju!

Jeste li znali da 100 grama breskve ima 39 kalorija?