Kako provjeriti radni staž preko interneta?

surfanje na netu

Svatko od nas našao se barem jednom u situaciji koja od njega zahtijeva provjeru ostvarenog radnog staža.

Takvo što moglo se svojedobno jedino učiniti putem HZMO-a, odnosno tražene informacije sadržane u radnoj knjižici mogli ste dobiti isključivo fizičkim odlaskom i predajom zahtjeva za informacije.

Napretkom modernih tehnologija i digitalizacijom spisa i procedura otvaraju se sasvim nove mogućnosti za sve one kojima je odlazak i borba sa Zavodom postao začarani krug.

Ukoliko želite saznati nešto više o ovoj popularnoj temi, ostanite uz nas jer više informacija donosimo u nastavku teksta.

Opipljive i neopipljive informacije

Da bismo razumjeli mogućnosti koje nam donosi digitalizirani sustav, prvo se valja osvrnuti i na razliku binarne opozicije koja se očituje u oprečnosti opipljivih i neopipljivih informacija.

U prošlosti svatko od nas posjedovao je jedinstveni, opipljivi oblik informacije sadržan u formi ukoričene radne knjižice.

Slijedeći već unaprijed definirani proces prijenosa informacija; individualac bi prilikom određenog vremenskog perioda koje je proveo zaposlen na nekom radnom mjestu tu istu informaciju dao upisati u knjižicu.

Ona je dakle sadržavala sve relevantne informacije koje se odnose na pojedinosti uz zaposlenje poput trajanja rada i slično.

Dolaskom vala digitalizacije i zelene tranzicije, gotovo svi državnopravni procesi se u Republici Hrvatskoj počinju digitalizirati.

Ovakvo što za cilj ima znatno ubrzavanje izdavanja sada neopipljivih informacija sadržanih u novoj i svježoj digitalnoj formi koja se znatno razlikuje od prijašnjeg načina rada i funkcioniranja.

Kao takve, neopipljive informacije pružaju sasvim novu dimenziju prometa uslugama, koja zapravo uključuje efikasniju komunikaciju.

Preciznije govoreći, primjenom digitalizacija eliminira se gotovo u potpunosti ljudski element u ovoj priči ako naravno izuzmemo sebe kao podnositelja digitalnog zahtjeva koji nam je potreban.

Ako ste i vi baš jedna od onih osoba koja u svakom pogledu mrzi čekanje na šalterima te se ni na koji način ne može izboriti sa birokratskim aspektima i općenito zamornom administracijom u našoj javnoj sferi, onda je digitalna platforma „E-građani” savršeni izbor za vas.

Prilikom korištenja ove višestruko korisne platforme, valja također na umu imati i činjenicu da je digitalna domena ponekad i nezgodna jer ovisi o potencijalnim greškama u sustavu, nestanku struje i slično što u neku ruku može predstavljati prepreku normalnom radu sustava kroz koji pokušavate doći do svojih željenih i prijeko potrebnih informacija.

Iako su sve informacije dostupne u digitalnom obliku, a nisu svi dovoljno vješti da se u tome snađu, ne treba imati straha jer je pristup sasvim jednostavan.

E-građani: rast i razvoj

Digitalna forma na koju se ovdje referiramo su dakako svima nam poznati „E-građani”.

Ovaj je sustav svima postao dostupan davne 2014. godine kada je uspješno uspostavljen dugotrajnim nastojanjem svih uključenih u projekt.

U svom začetku sastojao se od tri jednostavna dijela ili takoreći komponente koje su uključivale: Središnji državni portal, Nacionalni identifikacijski i autentifikacijski sustav te Osobni korisnički pretinac.

Ovakav je sustav došao kao dobrodošla promjena koja je omogućila nezaustavljivi rast i razvoj te olakšala razmjenu informacija u današnjem informacijskom dobu.

Nekoliko godina kasnije, na sedmu obljetnicu uvođenja E-građana, 2021. godine sustav se dodatno nadograđuje te sada omogućava i olakšava pristupanje raznim evidencijama, plaćanje pristojbi te čak i upis u pojedine ustanove.

Neke od usluga koje su najčešće korištene i svima poznate su: e-Dnevnik za roditelje, e-radna knjižica, e-Matične knjige, e-Potvrde iz mirovinskog sustava, EU digitalna COVID potvrda, e-Usluge MUP-a, e-Zapis o statusu studenta i Portal zdravlja.

Kako do informacija radnom stažu?

Kada smo uspješno definirali ono osnovno o pojmovnim pretpostavkama digitalnog sustava koji nam je potreban kako bismo došli do informacija, valja spomenuti i kako pristupiti samom sustavu i dobiti sve one tražene informacije.

Prijava u sustav

Prilikom inicijalne potrage, potrebno je referirati se na stranice Vlade ili jednostavno upisati u Google tražilicu pojam „E-građani”.

Ukoliko ste to uspješno odradili internetski pretraživač bi vas trebao odvesti od željenog odredišta, točnije, sada biste se trebali naći na službenoj stranici portala  „E-građani”.

U tom slučaju potrebno je izvršiti prijavu u sustav i to putem gumba simboličnog naziva koji to omogućava korištenjem identifikacijskih podataka.

Važno je napomenuti kako su potonji podatci svojstveni svakom korisniku te su dostupni u obliku vjerodajnica visoke, srednje i niske razine sigurnosti.

Primjer takvih vjerodajnica svakako su i različiti bankovni tokeni popularno znani kao „mtoken”, a uz to tu je svakako i prijava putem vjerodajnice e-Osobna iskaznica.

Katalog usluga sustava

Nakon uspješne prijave i ulaska u sustav na raspolaganju vam je mnoštvo mogućnosti i informacija koje možete „skinuti” kroz nekoliko klikova mišem.

Da biste uspješno i kroz ovaj korak, potrebno je prije svega pristupiti samom „Katalogu usluga”.

Isti je dostupan klikom miša na istoimenu karticu  dostupnu u gornjem lijevom kutu ekrana koja potom otvara izbornik obogaćen mnoštvom usluga i servisa bilo da se radi o primjerice zdravlju, poslovanju, pravima potrošača, stanovanju ili problematici vezanoj za rad koja je nama u ovom slučaju od presudne važnosti.

Prilikom odabira izbornika koji je nadasve prikladno naslovljen „Rad” potrebno je potom snaći se u izlistanim opcijama koje se primarno odnose na izdavanje raznovrsnih e-zahtjeva.

Onaj koji je u ovom slučaju od interesa jest upravo „Elektronički zapis o radnom pravnom statusu”.

Provjerite i ovo:

e-Radna knjižica

Ukoliko vam na prvi pogled nije jasno jeste li na pravom mjestu, nemojte se bojati jer ste odabirom elektroničkog zapisa o radno pravnom statusu uspješno došli do dijela procesa koji se odnosi na e-radnu knjižicu.

Prilikom pristupa informacija ovome izborniku, sustav će vas odvesti kroz korak autentifikacije točnije prijave kroz sustav Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje (HZMO).

Nakon ovog jednostavnog elementa dolazite zapravo do samo kraja gdje se otvara stranica sa izbornikom koji nudi mogućnost provjere radne knjižnice.

U ovom posljednjem koraku potrebno je u dijaloški okvir naslovljen „predaja zahtjeva za elektroničkim zapisom o radno-pravnom statusu” koji se nalazi na vrhu stranice upisati vlastitu email adresu na koju će vam u roku nekoliko minuta stići željena radna knjižica koju je potom moguće preuzeti na računalo ili mobilni uređaj.  

Sve u svemu,  jasno je kako je digitalna sfera otvorila sasvim nove mogućnosti i puteve kojima kolaju informacije u današnjem dobu.

Tim putevima pripada i sveprisutan sustav e-građani koji sva ulaganja opravdava svojom višestrukom korisnošću.

Svatko mu može pristupiti i saznati sve detalje o onome što mu je potrebno pa tako i o radnoj knjižici.

Stoga se bez straha odvažite na „putovanje” bespućima ovog sustava i saznajte sve ono što želite.


Ostavi komentar

Prije ostavljanja komentara pročitajte Pravila komentiranja i propise unutar čl. 94 Zakona o elektroničkim medijima.