Hoćemo li se udebljati od meda?

Od davnina med se koristi kao hrana i kao lijek. Med se često reklamira na tržištu kao zdrava alternativa običnom rafiniranom šećeru.

To je uglavnom zbog brojnih zdravstvenih dobrobiti povezanih s njim i njegovog sadržaja antioksidansa.

No ključno pitanje je može li nas konzumacija meda učiniti debljima?

Ukratko:

  • 100 grama meda ima 304 kalorije
  • Sadrži veliku količinu šećera
  • Dvije žlice meda imaju 128 kalorija i 34 g. šećera
  • Pretjerana konzumacija može znatno povećati broj kalorija

 

Nutritivna vrijednost meda i broj kalorija

100 grama meda ima 304 kalorije. (1) Gotovo sve te kalorije odnosi se na ugljikohidrate odnosno šećer.

Dakle, u 304 kalorije čak 303 kalorije su od ugljikohidrata. A 100 grama meda sadrži 82,4 grama ugljikohidrata, o čega je čak 82,1 gram šećera. (1)

Kada se usporedi broj kalorija s nekim drugim namirnicama možemo vidjeti kako med spada u nešto kaloričniju hranu.

kalorije na 100 grama

Ipak čini se kako je sadržaj tih kalorija vrlo bitan jer je u medu vrlo velika količina šećera.

šećeri na 100 grama

No, pored toga treba znati kako med ima i dobrih nutrijenata u sebi.

Kvalitetan med sadrži mnogo važnih antioksidansa.

To uključuje organske kiseline i fenolne spojeve poput flavonoida. Znanstvenici vjeruju kako kombinacija ovih spojeva daje medu jaka antioksidanska svojstva. (2)

 

Prikaz nutritivnih vrijednosti meda

nutritivne vrijednosti100 grama meda1 žlica meda (21 gram)
ukupno kalorija30463,8
ugljikohidrati82,4 g.17,3 g.
vlakna0,2 g.0,0 g.
šećeri82,1 g.17,2 g.
škrob//
masti0,0 g.0,0 g.
omega-3 masne kiseline0 mg0 mg
Omega-6 masne kiseline0 mg0 mg
proteini0,3 g.0,1 g.
Vitamin A0% DV0% DV
Vitamin C1% DV0% DV
Vitamin D//
Vitamin E0% DV0% DV
Vitamin K0% DV0% DV
Tiamin0% DV0% DV
Riboflavin2% DV0% DV
Niacin1% DV0% DV
Vitamin B61% DV0% DV
Folat0% DV0% DV
Vitamin B120% DV0% DV
Pantotenska kiselina1% DV0% DV
Kolin2,2 mg0,5 mg
Betain1,7 mg0,4 mg
Kalcij1% DV0% DV
Željezo2% DV0% DV
Magnezij0% DV0% DV
Fosfor0% DV0% DV
Kalij1% DV0% DV
Natrij0% DV0% DV
Cink1% DV0% DV
Bakar2% DV0% DV
Mangan4% DV1% DV
Selen1% DV0% DV
Kolesterol0% DV0% DV

 

Zašto je med dobar?

Kris Gunnars, BSc smatra kako je med ukusna i zdravija alternativa šećeru.(3) Preporuča umjerenu konzumaciju jer je med bogat kalorijama i šećerom.

Zaključuje kako je med jednostavno „manje loš“ zaslađivač od šećera ili kukuruznog sirupa s visokom fruktozom.

Istraživanja na životinjama i ljudima sugeriraju da zamjena redovnog šećera medom može pomoći u smanjenju kolesterola, triglicerida i krvnog tlaka. (4)

Pored toga, med ima antibakterijska svojstva i može pomoći u zacjeljivanju čira i liječenju kožnih bolesti, poput psorijaze, dermatitisa i herpesa. (5)

 

Može li nas udebljati?

Med sadrži dosta kalorija, naročito šećera i ovisno o količini konzumacije s vremenom može pridonijeti debljanju.

Prema Rachael Link, MS, RD, čak i nekoliko porcija dnevno može uzrokovati nakupljanje kalorija, a to bi s vremenom moglo dovesti do debljanja ako se ne naprave druge promjene u prehrani koje bi uračunale u obzir ove dodatne kalorije. (6)

Međutim, ako pazite i ograničite količinu te odaberete visokokvalitetni proizvod, med može biti dio zdrave, dobro zaokružene prehrane.

 

Zaključak – deblja li med?

Med je povezan sa određenim zdravstvenim blagodatima poput boljeg zdravlja srca, zacjeljivanja rana i antioksidansa u krvi.

Međutim, prevelika konzumacija može uzrokovati određene učinke zbog visokog sadržaja šećera i kalorija.

Stoga je najbolje koristiti med kao alternativu za druge oblike šećera i uživati u njemu umjereno.


Ostavi komentar

Prije ostavljanja komentara pročitajte Pravila komentiranja i propise unutar čl. 94 Zakona o elektroničkim medijima.