Hoćemo li se udebljati od sira?

da li sir deblja

Deblja li nas sir doista? Iako postoje neke studije koje to dokazuju, a neke pobijaju, još uvijek nema konačnog odgovora!

Sir možda nije izravan krivac za izazivanje debljanja.

No, mnogi ljudi vjeruju da je to jedan od krivaca, posebno kada je riječ o povećanju razine kolesterola.

Neka od istraživanja koja ukazuju na to da visoka razina zasićenih masti u tijelu može pridonijeti debljanju, ali korelacija nije jasno dokazana.

Ipak, natjerat će vas da dvaput razmislite o svom omiljenom sendviču sa sirom ako želite skinuti nekoliko kilograma.

Rasprava između onih koji kažu da nas sir deblja i onih koji kažu da nije, nije nova. Ustvari, neki se ljudi čak i ne slažu oko odgovora na to pitanje.

Ukratko:

  • Broj kalorija u siru ovisi o vrsti sira
  • Ne postoje nepobitni dokazi o tome deblja li sir
  • Uz pravilnu prehranu povremena i uravnotežena konzumacija sira vjerojatno vas neće udebljati

 

Nutritivna vrijednost sira i broj kalorija

broj kalorija po vrsti sira

Ovisno o vrsti sira, broj kalorija kod najpopularnijih na 100 grama kreće se od 264 za feta sir, 356 za gaudu pa do 403 kalorije za cheddar sir. (1,2,3,4,5,6)

Dakle, broj konzumiranih kalorija ovisi o vrsti sira koju konzumiramo.

Većina kalorija u sirevima je od masnoća i proteina.

Sir je odličan izvor kalcija, masti i proteina. Sadrži i velike količine vitamina A i B12, zajedno s cinkom, fosforom i riboflavinom.

 

Gubitak nepoželjnih kilograma

Sir nas uopće možda neće udebljati. Zapravo, glavna prednost konzumacije puno sira je što se zbog njega češće osjećate siti.

Zbog toga ćete rjeđe posezati za drugim namirnicama, što u konačnici može dovesti do konzumacije ukupno manjeg broja kalorija.

Istraživanje iz 2016. godine otkrilo je kako je konzumacija mliječnih proizvoda s visokim udjelom masti povezana s manjim rizikom od debljanja i pretilosti u usporedbi s mliječnim proizvodima s malo masnoće. (7)

S druge strane, prema Kathleen M. Zelman, MPH, RD, LD konzumacija nemasnog sira, jogurta i mlijeka može zapravo pridonijeti gubitku kilograma. (8)

No, ipak su dva odgovora na pitanje možemo li se udebljati od sira. Prvi je da vam konzumacija previše bilo koje namirnice može stvoriti suvišne kilograme, pogotovo ako jedete previše kad ste gladni.

Jer na kraju ćete možda pojesti i više hrane kada jedete cheeseburger nego što to inače radite.

Drugi je odgovor da neka istraživanja pokazuju kako bi namirnice koje su zasitne mogle pomoći u smanjenju konzumiranja ukupne količine kalorija kroz dan.

 

Dakle, jesu li ovo loše vijesti za one koji žele izgubiti višak kilograma ili ne?

Ovisi o vašem stajalištu, ali dno svega je da možete vidjeti da je to sigurno zanimljiva tema koja zaslužuje pravo i detaljno istraživanje.

Povremeno grickanje sira sa salatom ili povrćem vjerojatno neće uzrokovati probleme, osim ako niste intolerantni na laktozu ili alergični. (9)

Ono što vas može gurnuti u nezdravu konzumaciju sira jest količina koju konzumirate i ukupan broj kalorija.

 

Zaključak – deblja li sir?

Prirodni, nemasni sir s niskim udjelom natrija može biti zdrav dodatak većini dijeta.

Iako sir nije nužno izravan krivac za vašu masnoću na trbuhu i dobivanje ekstra kilograma, njegov visok kalorijski sadržaj uz nezdravu i inače visokokaloričnu prehranu može dovesti do debljanja. (10)

S druge strane, Natalie Olsen, R.D., L.D., ACSM EP-C tvrdi kako bi osoba koja se želi udebljati na zdrav način trebala između ostalog konzumirati punomasne sireve. (11)

Mi ipak preporučujemo da se savjetujete sa vašim liječnikom prije izrade bilo kakvog plana prehrane, a bez obzira želite li dobiti ili izgubiti kilograme.


Ostavi komentar

Prije ostavljanja komentara pročitajte Pravila komentiranja i propise unutar čl. 94 Zakona o elektroničkim medijima.