Tri glavna razloga zašto ne mršavite i kako ih prevladati

zašto ne mršavite

Stojite u svom ormaru sa svim stvarima koje posjedujete razbacane po podu oko sebe, odbačene jer ništa više vam ne odgovara ili ne izgleda dobro.

To je trenutak kada odlučite kako trebate smršaviti.

Ali već ste to pokušali u nekoliko navrata; zašto bi ovaj pokušaj i ova dijeta bili drugačiji, uspješni?

Prije nego što se zauvijek predate rastezljivim hlačama s elastičnim strukom, pokušajte shvatiti gdje ste pogriješili i kako sada možete uspjeti u mršavljenju.

Tri su glavna razloga zbog kojih u prošlosti niste mogli izgubiti kilograme i spriječiti ih:

1) prenagle i prebrze promjene

2) ne postoji dobar plan programa vježbanja

3) niste kvalitetno pratili unos kalorija

Svi su ovi problemi rješivi i kad se jednom prevladaju, dovode do ozbiljnog uspjeha u mršavljenju.

Krenimo redom.

 

1) Prebrza promjena

Motivirani ste, dosta vam je kako vaše tijelo izgleda i kako se osjećate, i spremni ste potpuno promijeniti svoj životni stil?

Vaše su namjere dobre, ali ovom odlukom i planom ste upravo postavili temelje za neuspjeh!

Za promjenu je potrebno puno vremena i puno truda. Ako želite da vaše promjene budu značajne (da zaista budu životne promjene), morate polako krenuti i konstantno napredovati

Kako napraviti promjene u načinu života?

Umjesto da drastično mijenjate sve u svojoj prehrani, prvo modificirajte samo jedan njezin dio.

Kao primjer, počnite svaki dan jesti zdrav doručak.

To se može činiti laganim zadatkom, ali ono što od sebe tražite je da shvatite što je uistinu zdrav izbor hrane i rutinski kupujete tu zdravu hranu koju zatim pripremate za konzumaciju.

Čak i ova “mala” promjena, odnosno aktiviranje zdravog doručka može podrazumijevati puno napora.

Ako je konzumiranje i priprema zdravog doručka svaki dan previše, pokušajte za početak izbaciti nezdrave i visokokalorične namirnice.

Zapravo, prema The National Institute of Diabetes and Digestive and Kidney Diseases „ne morate se odreći baš sve omiljene hrane kada pokušavate smršaviti. Zapravo, male količine vaše omiljene visokokalorične hrane mogu biti dio vašeg plana mršavljenja. “ (1)

Jednom kada vam ovo postane rutina i ne treba vam puno truda za razmišljanje, spremni ste za još novu malu promjenu.

Pokušajte napraviti popis zdravih namirnica za doručak i pomoću njega jednom tjedno pojesti zdravi doručak, a ostalim danima više se fokusirati na izbacivanje loše hrane iz vašeg uobičajnog doručka.

I tako ćete moći polako prijeći u fazu gdje ćete svakodnevno moći pripremati i konzumirati zdravu hranu.

I na kraju, popis vam uopće neće trebati!

Dakle, zaključak se kako bitne promjene u načinu i stilu života najkvalitetnije primjenjuju kada uzmete velik cilj i podijelite ga u sitne ciljeve koje je lakše postići i kontinuirano primjenjivati.

Ti vas mali uspjesi motiviraju, a svladavanje nečega uz manji fizički i emotivni napor pruža vam energiju i motivaciju potrebnu za nastavak!

 

2) Neosmišljavanje programa vježbanja

Prema članku objavljenom u časopisu Journal of Obesity, „tjelesna aktivnost igra važnu ulogu u regulaciji tjelesne težine. Velika većina znanstvenih dokaza podupire ulogu vježbanja kao vrlo bitnu u postizanju i održavanju zdrave tjelesne težine i cjelokupnog zdravlja. ” (2)

Vjerojatno svi razumiju koliko su izbori namirnica važni za uspjeh u mršavljenju, ali što je s tjelesnom aktivnošću?

Istraživanja su pokazala kako je kvalitetan plan vježbanja presudan ako želite smršavjeti.

Ako želite izgubiti višak kilograma onda trebate znati kako sve kardio vježbe (npr. penjanje stepenicama, step aerobik i sl.) ili dizanje teških utega neće donijeti rezultate koje se nadate vidjeti ako nisu ukomponirate u pravilan plan treninga.

Naime, prema istraživanjima, ispravno osmišljen program treba uključivati kombinaciju različitih treninga.

U istraživanju iz 2012., objavljenom u BMC Public Health, „kombinirane vježbe pokazale su znatno veću korist za mršavljenje, gubitak masnog tkiva i kardio-respiratornu kondiciju …“ (3)

Kardiološki napor trebao bi biti umjeren (stručnjaci preporučuju kako biste trebali moći govoriti tijekom vježbanja) i ograničen na manje od sat vremena kako biste osigurali sagorijevanje maksimalne moguće količine masti.

Koje su dobre vježbe za mršavljenje?

Istraživanja su pokazala kako kombinirane vježbe koje koriste puno različitih dijelova tijela sagorijevaju najviše kalorija.

Neki primjeri:

Ako niste sigurni u samostalno kreiranje programa vježbanja za mršavljenje, bilo bi pametno uložiti u osobnog trenera!

 

3) Loše brojanje i praćenje kalorija

Treća komponenta uspješnog mršavljenja je kvalitetno i redovito praćenje broja kalorija.

Većina ljudi pripada u neku od dvije grupe što se tiče upravljanja unosom kalorija: ili pokušavaju prebrojiti svaku kaloriju, ili ih uopće ne broje.

Ali, kako biste bili uspješni u mršavljenju, trebali biste biti negdje između te dvije grupe. Nutrition.gov smatra kako treba imati na umu da su kalorije, namirnice, odnosno prehrana vrlo važni. (4)

No, to ne znači kako trebate brojati svaku kaloriju; to je samo gubljenje vašeg vremena i energije.

Međutim, savjetuju kako biste trebali shvatiti koje su optimalne veličine porcija i u svakom trenutku znati prepoznati hranu koja je kaloričnija i koja može biti razlog zašto ne gubite kilograme.

Neke od osnovnih stvari su:

  • Jedna normalna porcija ugljikohidrata veličina je vaše šake.
  • Jedna normalna veličina porcije mesa izgledom je veličine špila karata.
  • Zdravi odabir ulja uključuje maslinovo ulje ili ulje repice.
  • Nastojte jesti cjelovitu hranu koja je najbliža svojem prirodnom obliku.
  • Imajte na umu kako sokovi mogu spriječiti vaš gubitak kilograma.

Potrudite se ovaj put zaista uspješno izgubiti kilograme. Ne žurite, planirajte, educirajte se, potražite savjete liječnika i stručnjaka!

Vi to možete, samo trebate krenuti i držati kontinuitet! Sretno!