PayPal račun (sve što je bitno znati!)

paypal račun

PayPal je usluga koja omogućuje online plaćanje, pohranu i  sigurno slanje novaca međusobno, a sve online korištenjem interneta.

Postavljanje, odnosno kreiranje računa je besplatno i nema naknada za otvaranje računa ili mjesečno održavanje.

Prednost je što sada više ne trebate prodajnim mjestima dati broj kartice i druge podatke s kartice, nego vas prodajno mjesto preusmjerava na PayPal gdje se jednostavno ulogirate i odradite plaćanje.

Naravno, to je moguće na prodajnim mjestima koji podržavaju plaćanje s PayPal-om, a srećom to je mnoštvo trgovina u svijetu i sve više u Hrvatskoj.

 

Kako funkcionira PayPal račun

Postavljanje, odnosno registracija PayPal računa jednostavna je ako znate što trebate činiti. Provest ćemo vas kroz postupak korak po korak kako biste mogli odmah početi koristiti PayPal.

Kada imate korektno i potpuno aktiviran PayPal račun onda ste u mogućnosti primati uplate na njega, slati novac ili obavljati ostala plaćanja i to samo s prijavom na PayPal, odnosno bez nepotrebnog upisivanja podataka o kartici.

 

Što je PayPal?

PayPal je tvrtka za online plaćanja koju su 1998. godine osnovali Elon Musk, Peter Thiel, Max Levchin i Scott Banister (1). Počeli su kao peer-to-peer sustav slanja i primanja elektroničke gotovine prije nego što su se proširili na e-trgovinu i druge financijske usluge.

PayPal je osnovan 1998. kao ePaying Systems Inc., a kasnije je promijenio ime u PayPal Holdings Inc (2). 2002. eBay je preuzeo PayPal za 1,5 milijardi dolara (3), da bi se ipak razišli tijekom 2015. g.

Danas je PayPal jedan od najvećih svjetskih sustava za online plaćanje s više od 200 milijuna aktivnih računa diljem svijeta.

Tijekom 2007. PayPal je dobio licencu za poslovanje u EU, a od 2011. može se koristiti i u Hrvatskoj.

 

Kako napraviti i registrirati PayPal račun

Izrada novog PayPal računa je jednostavna. Samo trebate slijediti ove korake:

1) Idite na www.paypal.com (https://www.paypal.com/hr/home)

2) Kliknite “Sign-up” i odaberite osobni ili poslovni račun

3) Upišete broj mobitela, nakon čega upišete kod koji ćete dobiti na upisani broj

4) Ispunite potrebne obrasce

6) Kreirate lozinku

7) Potvrdite svoju e-poštu

8) Pričekajte potvrdu

9) Gotovo!

 

Želite li dodati karticu onda će nakon upisa svih podatka PayPal teretiti karticu te u opisu tog terećenja dostaviti kod odnosno četveroznamenkasti broj “Expanded Use Number”, koji je potrebno upisati na PayPal-u i tako verificirati karticu.

 

Kako se koristi PayPal i koje su podržane kartice

Ako ste ikada koristili vašu debitnu ili kreditnu karticu online, tada vjerojatno već znate kako PayPal funkcionira. To je u osnovi virtualni novčanik u koji možete pohraniti novac i slati ga drugima ili raditi online plaćanja prodajnim mjestima.

Bitno da ste u posjedu kreditne ili debitne kartice neke od financijskih institucija, a koje možete prijaviti na PayPal.

Najbolje je kontaktirati instituciju u kojoj imate karticu i provjeriti podržava li i vaša kartica prijavu na PayPal. Ako da, onda ju možete prijaviti i koristiti za plaćanja s PayPal-om.

Ista stvar je i za povlačenje sredstava s PayPal-a na vašu karticu. Provjerite s institucijom (Bankom) u kojoj imate karticu je li to moguće.

Inače neke od podržanih kartica su:

  • Visa (Electron, Business, Inspire, Premium, Credit, Debit, Prepaid…)
  • MasterCard (kreditna, debitna, prepaid…)
  • Diners (Diners Club kartica)

 

PayPal plaćanja

PayPal možete koristiti za kupnju na web stranicama, prijenos sredstava između računa, pa čak i doniranje dobrotvornim organizacijama. Postoje dva glavna načina za postavljanje PayPal računa: s bankovnim računom ili bez njega.

Također možete koristiti PayPal za prijenos sredstava između bankovnih računa. Ova značajka se zove “PayPal prijenos novca.”

 

Prijava na PayPal nakon registracije

Nakon što sve obavite na PayPal se ubuduće prijavljujete lozinkom i korisničkim imenom / emailom. Zato morate koristiti snažne zaporke i paziti gdje upisujete svoje podatke.

Za prijavu možete koristiti i jaču autentifikaciju, a više o tome provjerite u uputama na samom PayPal-u.

Bez obzira na sve ako ste upisivali podatke na sumnjivim mjestima, ili smatrate da bi moglo doći do zlouporabe i neovlaštenog korištenja vaših kartica odmah se javite instituciji / Banci gdje imate karticu radi blokade!

 

Najčešće poteškoće i kako ih riješiti

Ako vam se jave poruke kao npr.“ Your card was declined by the issuing bank. Please try a different card or contact your card issuer with questions.“ ili „Your card has been declined. Please try a different payment method.“

Provjerite imate li dovoljno sredstava na kartici / računu za verifikaciju. Provjerite imate li kreditnu ili debitnu karticu. Moguće da vam je kartica blokirana ili da nije aktivna. I naravno da niste neke od podataka s kartice dobro upisali.

Poželjno je da se obratite službi za korisnike u instituciji u kojoj imate karticu radi provjere.