Istražili smo: Koliko kalorija ima jagoda?

jagode, kalorije, nutritivne vrijednosti

Jagode su jedno od najpoželjnijih i najukusnijih slastica. Najčešće se konzumiraju svježe ubrane, međutim isto tako su neizostavni dio raznih slastica, džemova, sokova i sl.

Jagoda je prepuna vitamina C, a ima jako malo kalorija i znatno manje prirodnog šećera od nekih drugih voća.

Mi ćemo u ovom članku analizirati nutritivne vrijednosti jagode te istražiti za vas koliko jagoda ima kalorija.

Ukratko:

  • 100 grama jagoda ima 32 kalorije
  • Jedna prosječna jagoda ima 4 kalorije
  • 100 grama jagoda ima samo 4,9 grama šećera

 

Jagoda kalorije i nutritivne vrijednosti

100 grama jagoda ima 32 kalorije u kojima se nalazi 7,7 grama ugljikohidrata, 2 grama vlakana, 4,9 grama šećera, 0,7 grama proteina i svega 0,3 grama masnoće. (1)

kalorije u jagodi

U te 32 kalorije najviše su ugljikohidrati, 27,2 kalorija je od ugljikohidrata, 2,5 kalorija od masnoće i 2,3 kalorije od proteina.(1)

Jedna jagoda prosječne srednje veličine od 12 grama ima samo 4 kalorije.

Tablica nutritivnih vrijednosti jagode

nutritivne vrijednosti100 grama jagodajagoda srednje veličine 12 grama
ukupno kalorija323,8
ugljikohidrati7,7 g.0,9 g.
vlakna2,0 g.0,2 g.
šećeri4,9 g.0,6 g.
škrob0,0 g.0,0 g.
masti0,3 g.0,0 g.
proteini0,7 g.0,1 g.
Vitamin C98% DV12% DV
Vitamin K2% DV0% DV
Vitamin B62% DV0% DV
Riboflavin1% DV0% DV
Vitamin A0% DV0% DV
Vitamin E1% DV0% DV
Thiamin2% DV0% DV
Folna kiselina6% DV1% DV
Kalij4% DV1% DV
Mangan19% DV2% DV
Magnezij3% DV0% DV
Fosfor2% DV0% DV
Bakar2% DV0% DV
Kalcij2% DV0% DV
Željezo2% DV0% DV

 

Zašto su jagode dobre za naše zdravlje?

Jagode, sa čak 98% preporučene dnevne doza vitamina C u 100 grama, su izvrstan izvor tog antioksidansa neophodnog za imunitet i zdravlje kože. (2,3)

Elaginska kiselina, koje ima u dobrim količinama u jagodama, je polifenolni antioksidans koji može imati brojne zdravstvene prednosti. (4)

Elagitanini i elaginska kiselina mogu imati dobar učinak u borbi protiv bakterija i smanjivanju rizika od raka. (5,6,7)

Konzumacija jagoda povezana je sa smanjenim rizikom od mnogih kroničnih bolesti. (8,9)

Jagode također mogu: (10)

  • poboljšati antioksidativni status u krvi
  • smanjiti oksidativni stres
  • smanjiti upalu
  • poboljšati vaskularnu funkciju
  • smanjiti štetnu oksidaciju LDL (lošeg) kolesterola

Isto tako određene studije sugeriraju kako bobičasto voće može pomoći u sprječavanju nekoliko vrsta raka. (10)

 

Debljaju li jagode ili su dobre za gubitak kilograma?

NE, jagode ne debljaju!

S obzirom na to da 100 grama jagoda ima samo 32 kalorije jasno je kako uz uravnoteženu prehranu ne mogu utjecati na dobivanje nepoželjnih kilograma.

Dapače, s obzirom na mali broj kalorija, relativno niski sadržaj šećera sigurno predstavljaju bolji i zbog za međuobrok nego grickalice ili neko drugo voće s većim brojem kalorija.

Uz to, jagode imaju i visok udio prirodnih vlakana koje mogu pomoći zdravijoj probavi i činiti vas dulje sitim što smanjiti količinu kalorija koje konzumirate tijekom dana.

Čak i CDC preporučuje unos bobičastog voća kao dio zdravije prehrane koja će dovesti do gubitka kilograma, a bez da gladujete.(11)

 

Koliko dugo jagode mogu stajati?

Svježe jagode na kuhinjskom pultu mogu trajati najviše tri do četiri dana. Ako se narežu tada ih je je najbolje konzumirati isti dan.

Svježe ubrane jagode mogu biti u hladnjaku do 7 dana.

Ako ih smrznete najbolje je iskoristiti ih do 6 mjeseci, iako mogu biti zamrznute i dulje. Izbjegavajte prati jagode sve dok ih ne želite konzumirati ili pripremiti za slastice.

Na bilo koji način pokušajte ne stiskati voće jer će ubrzati proces truljenja.

 

Zaključak – 100 grama jagode ima samo 32 kalorije

Jedna jagoda prosječne veličine ima 12 kalorija, odnosno u 100 grama jagoda su 32 kalorije.

Za usporedbu npr.  od 100 grama krušaka ima 58 kalorija, a 100 grama jabuka ima 52 kalorije.

Jagode su odlična slastica i jako dobar izvor vitamina C, mangana, folata (vitamin B9) i kalija.

Stoga razmotrite uključivanje jagode kao slastnog dodataka vašoj zdravoj prehrani.