Analiza: da li kokice debljaju ili je to mit?

kokice

Utječu li kokice na gomilanje prekomjerne težine? Na ovo pitanje sigurno nije lako odgovoriti, jer istinu nije uvijek lako istražiti i potvrditi.

Činjenica je kako uvijek tražimo nešto što bismo okrivili za našu prekomjernu težinu ili nešto što želimo promijeniti kada smo nesretni.

Ne shvaćamo uvijek da jedemo puno hrane, a određena hrana može sadržavati stvari na koje prije nikada nismo ni pomislili. Zapravo, moglo bi vas iznenaditi kad saznate koliko namirnica sadrži npr. kofein ili šećer.

Pokušat ćemo istražiti nutritivne vrijednosti kokica, provjeriti koliko imaju kalorija i zaključiti da li uistinu kokice debljaju.

Ipak, moram priznati kako me ponekad raduje kada gledam televiziju i uživam ​​u svojim kokicama. I to je jedan od razloga zašto želim znati hoće li me kokice udebljati.

Ukratko:

  • 100 grama kokica ima 387 kalorija
  • uz loš i visokokaloričan plan prehrane mogu utjecati na dobivanje nepoželjnih kilograma

 

Debljaju li kokice?

Svakako je generalni konsenzus kako kokice treba jesti ograničeno i umjereno. Morate zapamtiti da kada jedete velike količine nečeg što sadrži dosta kalorija možete se vrlo lako nekontrolirano udebljati.

Kad konzumirate puno ove hrane, vaše se tijelo navikne na nju, i vjerojatno ćete početi žudjeti za njom. Možda ćete osjetiti glad nakon što pojedete malu količinu kokica.

To je zato što tijelo ne prepoznaje kalorije u kokicama i misli da jedete nešto zdravo. Vaše će tijelo tražiti unos iste količine kalorija kao i prije, kada niste konzumirali toliko kokica.

S druge strane, ako imate problema s držanjem težine pod kontrolom, možda biste trebali razmotriti mogućnost korištenja zdravijeg načina prehrane koji ne uključuje kokice.

Ako kokice konzumirate umjereno i pazite na porcije, vjerojatno se nećete radi toga udebljati.

 

Kokice – nutritivna vrijednost

100 grama kokica sadrži sljedeće (1):

Ugljikohidrati: 77.9 g

  • Dijetalna vlakna: 14.5 g
  • Škrob: 54.4 g
  • Šećer: 0.9 g

Ukupno masti: 4.5 g

  • Zasićene masti: 0.6 g
  • Mononezasićene masti: 1.1 g
  • Polinezasićene masti: 1.9 g
  • Ukupne omega-3 masne kiseline: 60,0 mg
  • Ukupne masne kiseline Omega-6: 2499 mg

Proteini: 12.9 g

Vitamini

  • Vitamin A 196 IU
  • Vitamin E 0,3 mg
  • Vitamin K 1,2 mcg
  • Tiamin 0,1 mg
  • Riboflavin 0,1 mg
  • Niacin 2,3 mg
  • Vitamin B6 0,2 mg
  • Folat 31,0 mcg
  • Pantotenska kiselina 0,5 mg
  • Kolin 21,2 mg
  • Betain 0,8 mg

Minerali

  • Kalcij 7,0 mg
  • Željezo 3,2 mg
  • Magnezij 144 mg
  • Fosfor 358 mg
  • Kalij 329 mg
  • Natrij 8,0 mg
  • Cink 3.1 mg
  • Bakar 0,3 mg
  • Mangan 1,1 mg

 

Koliko kalorija imaju kokice?

Kalorije su jedna od razloga zašto mnogo ljudi izbjegava ovu namirnicu.

Naime, 100 grama kokica ima 387 kalorija. Većina kalorija u kokicama je iz ugljikohidrata, čak 314 kalorija na 100 grama kokica.

U prikazanoj nutritivnoj analizi vidi se kako na 100 grama kokica ima 77,9 grama ugljikohidrata od čega je velika većina škrob.

Prednost je što na 100 grama kokica ima samo 0,9 grama šećera. Uz to ima i dobre količine proteina, 12,9 grama. Sadrži i kvalitetne količine raznih minerala.

 

Aparat za kokice

Ako već volite kokice onda je dobro imati i kvalitetan aparat za njih. Tako u Pevecu (Pevex-u) imaju aparat za kokice Beper 90.590 po cijeni od 259,00KN.

Russell Hobbs 24630-56 se nudi u prodaji u rasponu cijena od 155,00 KN do 249,00 KN i to u Extreme Digital, Harvey Norman i Emmezeta.

U trgovini Lidl znaju ponekad imati akcije gdje se može kupiti povoljno aparat za kockice za koji tvrde korisnici po forumima kako je dobre kvalitete.

No sve ovisi o tome koliko često ćete ga koristiti pa prema tome možete sami malo proučiti koji vam modeli i cijene odgovaraju.

 

Zaključak – mogu li vas kokice udebljati?

Dakle, jesu li kokice loše za vas, odnosno mogu li utjecati na dobitak viška kilograma? Da i ne.

Iako neki ljudi uživaju u kokicama, drugi možda ipak neće zbog dosta velikog broja kalorija odnosno ugljikohidrata.

No valja znati kako su kokice su jedna od namirnica koja vam čak može i pomoći u mršavljenju, a da se ne osjećate loše.

Može pomoći da svoju težinu držite pod kontrolom jer visok sadržaj kalorija kokica čini manje vjerojatnim da uz njih konzumirate i nešto drugo, pa u konačnici  to ne treba biti udar na vašu prehranu i konačan broj unesenih kalorija.

Bitno je da pratite vaš ukupni unos kalorija i da unos kalorija od kockica ne bude onaj koji će vam činiti prekomjerni višak u tom danu!

Ako imate djecu možete poslužiti kokice kao dodatnu poslasticu, a manja je vjerojatnost da će se prejesti kad ih pojedu.

Kokice mogu biti zdrave, fine, dobre i zasitne za vas, ali nisu nužne za dug i zdrav život. Sve što trebate je pronaći zdraviju alternativu ili umjereno uživati ​​u kokicama.

Na kraju, bolje je da se pokušavate držati zdrave i svježe hrane, umjesto da svakodnevno konzumirate kokice kao dio zdrave prehrane.