Grožđe: Koliko kalorija ima i hoće li nas udebljati?

grozđe kalorije

Grožđe je definitivno jedno od najpopularnijih voća u svijetu, a naročito kod nas. To je vrlo zdravo voće zbog visokog sadržaja hranjivih sastojaka i antioksidansa.

U ovom članku istražiti i analizirati ćemo nutritivne vrijednosti crvenog i bijelog grožđa, te provjeriti koliko točno kalorija ima grožđe i hoće li nas udebljati.

Ukratko:

  • 100 grama crvenog ili bijelog grožđa ima 69 kalorija
  • Ako održavate dobre i zdrave prehrambene navike grožđe vas neće udebljati

 

Grožđe kalorije i nutritivne vrijednosti (crveno i bijelo)

U 100 grama crvenog ili bijelog grožđa ima 69 kalorija među kojima se nalazi 18,1 gram ugljikohidrata, 0,9 grama vlakana, 15,5 grama šećera, 0,7 grama proteina te 0,2 grama masti. (1)

kalorije u grožđu

Najviše od tih 69 kalorija dolazi od ugljikohidrata odnosno šećera; 65,3 kalorije su od ugljikohidrata, odnosno čak 95%,  2,4 kalorija je od proteina, a to je 3%, i od masti 1,3 kalorije ili svega 2%. (1)

Usporedimo li grožđe s nekim drugim sličnim namirnicama, možemo vidjeti kako spada u neku zlatnu sredinu.

kalorije na 100 grama po namirnicama

Grožđe ne samo da je vrlo ukusno voće nego je i odličan izvor vitamina, minerala i antioksidansa.

Tablica nutritivnih vrijednosti grožđe (crveno i bijelo) (1)

nutritivne vrijednosti100 grama grožđa
ukupno kalorija69
ugljikohidrati18,1 g.
vlakna0,9 g.
šećeri15,5 g.
škrob0,0 g.
masti0,2 g.
omega-3 masne kiseline11,0 mg
Omega-6 masne kiseline37,0 mg
proteini0,7 g.
Vitamin A1% DV
Vitamin C18% DV
Vitamin D/
Vitamin E1% DV
Vitamin K18% DV
Tiamin5% DV
Riboflavin4% DV
Niacin1% DV
Vitamin B64% DV
Folat0% DV
Vitamin B120% DV
Pantotenska kiselina1% DV
Kolin5,6 mg
Betain0,1 mg
Kalcij1% DV
Željezo2% DV
Magnezij2% DV
Fosfor2% DV
Kalij5% DV
Natrij0% DV
Cink0% DV
Bakar6% DV
Mangan4% DV
Selen0% DV
Kolesterol0% DV

 

Zašto je grožđe zdravo?

Grožđe sadrži puno snažnih antioksidativnih spojeva, a najveća koncentracija antioksidansa nalazi se u koži i sjemenkama. (2)

Jedan od antioksidansa je resveratrol, za koji su istraživanja pokazala da štiti od srčanih bolesti, smanjuje šećer u krvi te posjeduje antikancerogena svojstva. (3)

Grožđe također sadrži i vitamin C, beta-karoten, kvercetin, lutein, likopen te elagičnu kiselinu, koji su također vrlo snažni antioksidanti. (4)

Pored toga, jedno istraživanje pokazalo je kako konzumacija 450 grama grožđa dnevno smanjila markere rizika od raka debelog crijeva. (5)

Neka istraživanja su pokazala kako grožđe može pomoći u snižavanju krvnog tlaka i kolesterola. (6)

Također, pokazalo se da brojni spojevi u grožđu štite od bakterija i virusnih infekcija, te se bore protiv njih. (7,8)

 

Može li nas grožđe udebljati?

Resveratrol iz grožđa mogao bi vam čak pomoći da skinete kilograme, prema istraživanju objavljenom u International Journal of Sports Nutrition and Exercise Metabolism. (9)

Jill Corleone, RDN, LD preporuča da zamijenite junk food i grickalice s grožđem te na taj način smanjite unos kalorija i počnete mršaviti. (10)

Kako grožđe sadrži svega 69 kalorija na 100 grama, vrlo je izgledno da se nećete udebljati zbog njega. Samo trebate imati zdrav i uravnotežen plan prehrane koji možete sastaviti u dogovoru s vašim liječnikom.

 

Koliko dugo može grožđe trajati?

koliko grozde može stajati

Rok trajanja grožđa ovisi o tome kada je grožđe ubrano, u kakvom je stanju i kako se čuva.

Na polici u smočnici svježe grožđe može stajati od 3 do 6 dana. Ako ga stavite u hladnjak onda može stajati i do 10 dana. Kada ga zamrznete najbolje je iskoristi ga u roku do 4 mjeseca.

 

Zaključak – 100 grama grožđa ima 69 kalorija

100 grama grožđa bijelog ili crvenog ima 69 kalorija. Primjerice 100 grama kuhanog batata ima 90 kalorija, a 100 grama smokve ima 74 kalorije.

Grožđe je vrlo lako ukomponirati u gotovo sve prehrambene planove.

Može se konzumirati svježe, smrznuto za smoothije, kao sok ili vino.

Ako pak možete birati onda bi najbolje bilo konzumirati svježe crveno grožđe.