Evo što kuhati za ručak! Donosimo najbolje ideje i kratke recepte

što kuhati

Ponekad nam se čini kako neprestano vrtimo ista jela za ručak u krug.

Iz vlastitog iskustva znam da se čini nemogućim smisliti nešto novo ili isprobati novi recept, jer ili nemamo vremena, ili mislimo da nešto novo nije toliko dobro.


Brzo odaberite što ćete kuhati za ručak:


Najbolje ideje za ručak (5 ukusnih jela!)


1. Teriyaki piletina

Teriyaki piletina

Ako vam je dosadila piletina na sve klasične načine (pohana, pržena, u pećnici,…), onda je ovaj recept baš za vas.

Predstavljam vam piletinu na japanski način. Vrlo se brzo i lako može napraviti, a glavna zvijezda recepta su upravo pikantni začini. Usudite se probati i zahvalite mi kasnije!

Što nam je potrebno:

  • pileći file
  • začini (chilli, papar, sol ili dodatno po želji)
  • soja sos
  • jabučni ocat
  • med

Postupak:

  1. Pileći file je potrebno izrezati na kockice ili trakice te začiniti. Chilli i papar daju taj posebni okus ovom jelu, ali slobodno dodajte začine po svome ukusu.
  2. To mogu biti i curry, mljevena paprika, kurkuma, klinčić, feferoni i slično. Zatim popržite piletinu na ulju do zlatne boje i po završetku ju stavite sa strane, dok u tavi na laganoj vatri pripremate umak.
  3. Dodajte dvije žlice soja sosa te jednu žlicu octa, kao i jednu žlicu meda. Za dodatno eksperimentiranje dodajte i sok od pola naranče. Promiješajte i vratite prethodno prženu piletinu te miješajte na vatri nekoliko minuta.
  4. Poslužite uz kuhanu rižu i povrće po želji (predlažem brokulu!), a piletinu dodatno pospite sezamom.

2. Pureće ćuftice

Pureće ćuftice

Vječni klasik – ćufte. Jeste li probali pureće mljeveno meso u ćuftama?

Ako ne, sada je pravo vrijeme da to isprobate.

Purica ne mora biti rezervirana samo za božićni ručak, isprobajte ju i ovoj varijanti! Iako djeluje kao da oduzima puno vremena, ovaj recept je brz i preukusan te zaista gotov u tren oka.

Za najfinije pureće ćuftice bit će vam potrebno:

  • pureće mljeveno meso
  • crveni luk
  • mrkva
  • malo bijelog vina
  • pasirana rajčica
  • začini po želji

Postupak:

  1. Najprije na laganoj vatri izdinstajte crveni luk prethodno nasjeckan na sitne komadiće. Nakon što dobije zlatnu boju dodajte ribanu mrkvu i povremeno miješajte.
  2. Dok se mrkva i luk lagano dinstaju, u posebnoj zdjeli pripremite ćufte. Meso ne mora nužno biti pureće, ali probate li ga na ovaj način, vjerujem da ćete ga često pripremati.
  3. Dakle, u mljeveno pureće meso stavite sitno sjeckani crveni luk i nekoliko režnja češnjaka, posolite i popaprite ili po želji dodajte mljevenu crvenu papriku i ostale začine.
  4. Dodajte i malo maslinovog ili suncokretovog ulja kako biste lakše oblikovali ćuftice.
  5. Dobro miješajte rukama do kompaktne smjese. Oblikujte ćuftice da budu barem približno iste veličine i potom ih popržite na suncokretovom ili maslinovom ulju u zasebnoj tavi.
  6. Kada su gotove dodajte ih u prethodno izdinstani luk i mrkvu, promiješajte te dodajte malo bijelog vina. Ako nemate bijelog vina, možete slobodno dodati i malo crnoga.
  7. Zatim dodajte pasiranu rajčicu te ponovno začinite –predlažem soja sos, šećer za neutralizaciju kiseline iz rajčice i još malo soli.
  8. Ostavite na laganoj vatri nekih sat vremena uz povremeno miješanje, a pred kraj skuhajte špagete koje ćete poslužiti sa ćufticama i posuti parmezanom.

3. Lazanje bolonjez

Lazanje bolonjez

A sada iskreno, kada ste zadnji put pripremali lazanje?

Vjerujem da ih ne radite često s obzirom da nisu baš najbrže za pripremiti, ali okus vas nikada neće razočarati!

Potrebno je samo malo truda i najosnovnijih sastojaka, a kada se upraksate neće vam oduzimati toliko mnogo vremena.

Ukoliko ste i vi jedni od onih kojima se nikada ne svide lazanje u restoranu ili u gostima, naučite ih pripremati na svoj način, na najbolji način!

U ovom slučaju meso je pola svinjsko, a pola juneće. Također možete koristiti puretinu ili neku drugu vrstu mesa, ali tek nakon što probate ovu savršenu kombinaciju, jer upravo ćete se njoj uvijek vraćati, obećajem!

Što nam je potrebno za najfinije lazanje bolonjez:

  • mljeveno meso (pola junetina, pola svinjetina)
  • luk
  • mrkva
  • pasirana rajčica
  • malo maslaca
  • brašno
  • mlijeko
  • mozzarela
  • ribani sir
  • parmezan

Postupak:

  1. Slično kao u receptu za ćuftice, potrebno je izdinstati luk i mrkvu te kada poprime zlatnu boju dodati mljeveno meso i začiniti prema želji.
  2. Kada je meso također dobilo boju, potrebno je dodati pasiranu rajčicu i miješati.
  3. Poklopiti i pustiti da se lagano krčka, a za to vrijeme pripremiti bešamel umak. U odvojenom loncu na malo maslaca potrebno je popržiti brašno, začiniti i dodati mlijeko uz neprestano miješanje kako bismo izbjegli neželjene grudice.
  4. Sada u meso koje se krčkalo zajedno s pasiranom rajčicom dodamo malo mlijeka i ponovno promiješamo.
  5. U pleh za pečenje krenemo redati prvo bešamel umak, tjesteninu za lazanje, zatim ponovno bešamel, pripremljeno mljeveno meso pa mozzarellu, a onda ponovno bešamel i tako u krug sve do vrha pleha.
  6. Na zadnjem sloju osim mozzarelle još dodamo i ribani sir, parmezan i bešamel.
  7. Prekrijemo aluminijskom folijom te stavimo u pećnicu na 180 stupnjeva četrdeset minuta. Zatim maknemo foliju te pečemo dodatnih dvadeset minuta ili prema potrebi do lijepe zlatnožute boje.

4. Paprike s pire krumpirom

punjena paprika s pireom

Vjerujem da vam nikada ne bi palo na pamet spojiti papriku i krumpir za savršen ručak, no nakon što probate ovo jelo shvatit ćete da boljeg spoja nema.

Pečena paprika u kombinaciji s dobro začinjenim pire krumpirom u bijelom umaku nikoga neće ostaviti ravnodušnim.

Za brzi ručak kao glavno jelo dodajte kranjsku kobasicu ili pileći file, a sjajne su i kao zasebno, glavno jelo. No, bilo da ga pripremate kao prilog ili glavno jelo, ovaj recept će vas zasigurno osvojiti.

Sve što vam je potrebno za pripremu ovog ukusnog jela su:

  • sitnije zelene ili žute paprike
  • krumpir
  • vrhnje za kuhanje
  • mlijeko
  • sirni namaz
  • malo maslaca
  • začini po želji

Postupak:

  1. Za početak je potrebno izdubiti paprike i oguliti krumpir.
  2. Krumpir izrežite na manje dijelove kako bi se lakše skuhao te kuhajte u posoljenoj vodi. Budite pažljivi koliko dugo kuhate krumpir kako bi vam ispao odlično.
  3. Očišćene paprike za to vrijeme posolite iznutra. Skuhani krumpir posolite, popaprite i po ukusu dalje začinite te dodajte kocku maslaca i jedan sirni namaz po izboru. Dodajte i svježi peršin.
  4. Pripremljeni krumpir izmiješajte i izgnječite kao kada pravite pire. Tom smjesom napunite posoljene paprike i redajte u nauljeni pleh jednu do druge.
  5. Ukoliko vam ostane viška pirea, njega izručite na dno pleha te zatim na njega redajte punjene paprike.
  6. Od gore dodatno blago nauljite paprike te posolite kako bi se sol bolje uhvatila za paprike i kako bi sama kožica paprika omekšala. Pecite u zagrijanoj pećnici dvadeset minuta, a za to vrijeme pripremite smjesu od vrhnja za kuhanje i malo mlijeka te posolite.
  7. Nakon dvadeset minuta izvadite paprike te ih prelijte bijelim umakom kojeg ste upravo pripremili. Nakon toga ih vratite u pećnicu dodatnih 20 minuta kako bi se dobro ukrčkalo, a potom uživajte u predivnim mirisima i još boljem okusu ovog jela.

5. Pohane palačinke

pohane palačinke

Ako niste ljubitelji slatkih palačinki (iako još nisam srela takve..), ovaj recept je stvoren za vas!

Iako će vam priprema ovog fenomenalnog ručka oduzeti malo više vremena, definitivno je vrijedno.

Posebno u ovom jelu možete se pozabaviti različitim nadjevima i svaki put isprobati nešto novo, npr. punjenje pilećim fileom ili nekom drugom vrstom mesa.

Najjednostavnija od ideja je definitivno nadjev sa salamom i sirom, a glavni sastojak su prethodno pripremljene palačinke.

Za ovaj recept potrebno nam je:

  • pripremljene ispečene palačinke
  • brašno
  • jaja
  • krušne mrvice
  • kečap
  • majoneza
  • drugi umaci po želji
  • origano
  • drugi začini

Pa krenimo:

  1. Palačinku prvo premažemo kečapom, majonezom ili umakom po želji i pospemo origanom ili drugim začinima.
  2. Stavimo salamu i sir te zarolamo na način da se prilikom prženja ne odmota. Zatim ju uvaljamo u brašno, pa u jaja i konačno u krušne mrvice.
  3. Ponavljamo postupak sa svakom palačinkom.
  4. Pržimo do zlatne boje u dobro zagrijanom ulju u dubljoj tavici te poslužujemo uz tartar umak, majonezu, salatu ili nešto slično prema vlastitom odabiru i preferencijama.

Jednostavno, originalno i brzo za svaki dan

Svaki od ovih recepata bit će brzo gotov, a toliko je ukusan da ćete ga poželjeti praviti iznova i iznova.

Najbolje od svega je što se možete igrati sa sastojcima te ukoliko nemate određenu namirnicu vrlo ju lako možete zamijeniti nekom drugom, sličnom namirnicom i time dobiti varijaciju tog recepta koja će za vas možda biti i ukusnija od originalnog recepta.

Također, nemojte se libiti isprobati nove začine svaki puta kada kuhate, jer promjena samo jednog začina može dovesti do toga da jelo ima potpuno novi okus.

Pustite mašti na volju i uvijek ćete imati nešto novo za kuhati!

Važnost ručka

Ručak, često zanemaren u užurbanosti našeg svakodnevnog života, igra ključnu ulogu u našem općem blagostanju. To je “srednji” obrok koji puni naše tijelo i um, pripremajući nas za izazove popodneva.

Hranjiv ručak ne samo da pruža esencijalne nutrijente već i potiče našu energiju, koncentraciju i raspoloženje. U današnjem brzom svijetu, gdje udobnost često nadmašuje kvalitetu, važno je razumjeti značaj cjelovitog ručka i donositi informirane odluke.

Procjenjivanje vaših izbora za ručak

Ručak je više od obroka; to je prilika da nahranimo naše tijelo.

Samoprocjena naših navika u vezi s ručkom može otkriti obrasce, dobre i loše. Gravitiramo li prema brzoj hrani zbog udobnosti? Ili uzimamo vrijeme da pripremimo uravnoteženi obrok kod kuće?

Razumijevanje ovih navika prvi je korak prema zdravijim izborima. Izbori koje činimo za ručak mogu imati širok utjecaj na naše opće zdravlje.

Konzumiranje prerađene hrane prepune konzervansa i umjetnih sastojaka može dovesti do dugoročnih zdravstvenih problema.

S druge strane, ručak bogat svježim povrćem, nemasnim proteinima i integralnim žitaricama može pružiti esencijalne nutrijente i održavati nas pune energijom tijekom cijelog dana.

Kvalitetne namirnice: Osnova dobrog ručka

Suština dobrog ručka leži u kvaliteti njegovih sastojaka.

Svježe, organske namirnice ne samo da su ukusnije, već nude i mnoštvo zdravstvenih prednosti. Slobodne su od štetnih pesticida i kemikalija, osiguravajući da našem tijelu pružamo najbolje što priroda nudi.

Prerađena hrana, iako praktična, često sadrži skrivene šećere, nezdrave masti i koktel konzervansa. To može dovesti do debljanja, povećanog rizika od kroničnih bolesti i općeg pada zdravlja.

Prioritiziranjem kvalitetnih sastojaka možemo osigurati da je naš ručak i ukusan i hranjiv.

Stručni savjeti

Priprema savršenog ručka je umjetnost, a kao i sve umjetnosti, koristi se stručnim vodstvom.

Balansiranje makronutrijenata poput ugljikohidrata, proteina i masti ključno je za održavanje energije. Uključivanje raznih okusa i tekstura može ručak učiniti uživljivijim i zadovoljavajućim.

Usvojiti pristup usmjeren prema ljudima znači prioritizirati naše zdravlje i dobrobit.

Bilo da smo vegetarijanci, vegani ili ljubitelji mesa, postoji bezbroj recepata koji mogu zadovoljiti naše preferencije dok osiguravamo da dobijemo potrebne nutrijente.

Od raznih salata do pečene piletine, mogućnosti su beskrajne.

Brza hrana, iako primamljiva, često je krcata kalorijama, natrijem i nezdravim mastima. Planiranje unaprijed, bilo da je riječ o pripremi obroka vikendom ili pakiranju ručka noć prije, može nam pomoći izbjeći ove skrivene zamke.

Napomena: Hidracija je jednako važna kao i hrana koju jedemo! Pijenje vode pomaže probavi, čini našu kožu sjajnom i pomaže u ispiranju toksina.

Možda će vam i ovo biti interesantno => Što kuhati za puno ljudi i Zašto srdelu zovu kraljicom ribe

Ručak je više od obroka!

Možda nismo svjesni, no ručak je, i može biti, više od obroka; to je svakodnevna prilika da donosimo odluke koje koriste našem zdravlju.

Planiranjem i korištenjem kvalitetnih sastojaka možemo prihvatiti zdraviji način života makar počeli i samo kroz ručak. Ove ideje su samo neke od mogućnosti i mogu vam poslužiti kao inspiracija za vaš idealan ručak.

Toliko je malo truda i vremena potrebno da jelo poprimi sasvim drugačiji, novi okus.

Sve što je potrebno jesu novi začini ili zamjena povrća kojeg inače stavljamo u određeno jelo – drugim povrćem. Igrajte se sa začinima kako vam određeno jelo ne bi dosadilo.

I najbitnije – nakon višegodišnjeg iskustva u izradi ovih jela mogu sa sigurnošću tvrditi da su sva ova jela  jednostavna za napraviti i vrlo brzo gotova, a uz to i preukusna.

To je jedino što nam treba, zar ne?!

Ključne informacije o ručku

  • ✅ Ručak je vitalni obrok koji puni naše tijelo i um za izazove dana.
  • ✅ Kvalitetne namirnice čine osnovu hranjivog ručka.
  • ✅ Planiranje unaprijed mogu nam pomoći izbjeći česte zamke ručka.
  • ✅ Ovih 5 prijedloga mogu vam poslužiti kao ideje za vaš idealan ručak

Često postavljena pitanja


Što je ručak?

Ručak je obrok koji se obično konzumira sredinom dana i služi kao “punjenje” za tijelo i um, pripremajući nas za izazove popodneva. To je prilika da se tijelo opskrbi energijom i nutrijentima potrebnim za ostatak dana.

Zašto je ručak važan?

Ručak pruža esencijalne nutrijente, potiče energiju, koncentraciju i raspoloženje. Također, kvalitetne namirnice čine osnovu hranjivog ručka. Redoviti ručak pomaže u održavanju stabilnih razina šećera u krvi i sprječava prejedanje kasnije tijekom dana.

Kako odabrati zdrav ručak?

Ključ zdravog ručka leži u kvaliteti njegovih sastojaka. Svježe, organske namirnice nude mnoštvo zdravstvenih prednosti, dok prerađena hrana može sadržavati skrivene šećere, nezdrave masti i konzervanse. Odabir cjelovitih namirnica može poboljšati vaše opće zdravlje i dobrobit.

Kako planirati ručak unaprijed?

Planiranje unaprijed, bilo da je riječ o pripremi obroka vikendom ili pakiranju ručka noć prije, može pomoći izbjeći nezdrave izbore i osigurati uravnotežen obrok. Organizacija i planiranje također mogu uštedjeti vrijeme i novac.

Koje su neke brze i jednostavne ideje za ručak?

Neki od prijedloga uključuju Teriyaki piletinu, Pureće ćuftice, Lazanje bolonjez, Paprike s pire krumpirom i Pohane palačinke. Svaki od ovih recepata je brz, ukusan i može se prilagoditi prema individualnim preferencijama. Eksperimentiranje s različitim sastojcima može donijeti osvježavajuće promjene u vašem jelovniku.

Kako balansirati makronutrijente u ručku?

Balansiranje makronutrijenata poput ugljikohidrata, proteina i masti ključno je za održavanje energije. Uključivanje raznih okusa i tekstura može ručak učiniti uživljivijim i zadovoljavajućim. Pravilna ravnoteža nutrijenata također može pomoći u održavanju optimalne tjelesne težine.

Koliko često treba mijenjati izbor ručka?

Važno je redovito mijenjati izbor ručka kako bi se izbjegla monotonija i kako bi se tijelu pružila raznolikost nutrijenata. Promjena jelovnika može također pomoći u otkrivanju novih omiljenih jela i okusa.

Kako učiniti ručak zanimljivijim?

Igra s različitim začinima, zamjena povrća ili dodavanje novih sastojaka može donijeti potpuno novi okus jelu i učiniti ručak zanimljivijim. Kreativnost u kuhinji može transformirati svakodnevne obroke u nešto posebno i uzbudljivo.


4 komentara

  1. sonja

  2. Mare

Ostavi komentar

Prije ostavljanja komentara pročitajte Pravila komentiranja i propise unutar čl. 94 Zakona o elektroničkim medijima.