Jednostavni banana bread, kruh u zdravoj varijanti: desert bez grižnje savjesti!

banana kruh recept

Ukoliko već niste probali takozvani banana kruh, ili, kako ga popularno volimo zvati banana bread, ne znate što propuštate!

Malo kome se ovaj sočni kruh koji nalikuje kolaču nije svidio. Recept i priprema su vrlo brzi i jednostavni, toliko da ćete ga pripremati iznova i iznova, čak i ako ne volite previše vremena provoditi u kuhinji.

Najbolji dio priče je što ovaj recept sadrži nutritivno bogate namirnice koje zamjenjuju one “nezdrave” kako biste ovaj kruh-kolač mogli jesti bez grižnje savjesti za doručak ili užinu.

Stoga smo u ovom članku za vas pripremili provjereno odličan i jednostavan recept za banana kruh!

Pročitajte upute, bacite se na pripremu, dodajte na kraju omiljene topinge i uživajte!

 

Recept za ukusan i zdrav banana kruh

zdravi banana bread

Za pripremu ovog jednostavnog kruha od banane će vam biti potrebni sljedeći sastojci:

  • pola šalice zobenog brašna (ukoliko ga nemate, jednostavno sameljite zobene pahuljice)
  • šalica i pol pirovog (speltinog) brašna
  • čajna žličica praška za pecivo
  • žličica sode bikarbone
  • žličica do dvije cimeta (po ukusu)
  • prstohvat soli
  • jušna žlica jabučnog octa
  • 3 veće prezrele banane
  • 60 ml meda
  • 80 ml otopljenog kokosovog ulja
  • 120 ml mlijeka (po ukusu)
  • dodaci po želji (orašasti plodovi, čokolada, kakao, suho voće, kokos…)

Napomena: mjera je šalica od 2 dl.

Ako vas kruh od banane ipak ne zanima, možete provjeriti i provjereno najbolje recepte za smoothie od banane.

 

Postupak pripreme našeg zdravog banana kruha

Što se same pripreme tiče, kod ovog jednostavnog, zdravog kruha od banane nema mnogo filozofije. Sjedinite sve suhe sastojke, a zatim u drugoj zdjeli i sve mokre sastojke.

  1. Ispasirajte banane za koje je poželjno da budu što zrelije, zapravo skoro smeđe. To je vrlo bitno za slatkoću i sočnost ovog kolača, jer ukoliko koristite banane koje nisu prezrele, za očekivati je da neće dati potreban okus i da ćete teže napraviti pire od njih.
  2. Pire od banana dodajte mokrim sastojcima te sve dobro izmiješajte, a zatim postepeno dodavajte suhim sastojcima. Količine, naravno, prilagođavate svojim potrebama.
  3. Prema ukusu i želji na kraju dodajte komadiće čokolade, orašaste plodove i slično. U mom slučaju – izlomljeni lješnjaci te komadići crne čokolade.
  4. Zagrijte pećnicu na 180 stupnjeva te kalup za kruh obložite papirom za pečenje.
  5. Izlijte smjesu u kalup te pecite u zagrijanoj pećnici 35 do 40 minuta, ovisno o pećnici. U ovoj situaciji može poslužiti i kalup za kuglof ili slično, a zasigurno će biti jednako dobro i u običnom plehu. Umjesto papira za pečenje možete premazati kalup s malo kokosovog ulja i pobrašniti pirovim brašnom.
  6. Kad je kruh-kolač pečen, pustite da se ohladi te ga izvadite iz kalupa.
  7. Poslužite ga za doručak ili užinu uz grčki jogurt, proteinski puding ili napitak, voće (banane, šumsko voće..), namaz od kikirikija ili sjeckanu crnu čokoladu. Pustite mašti na volju, ali nemojte pretjerati s dodacima ukoliko pazite na kalorijski unos.

kruh od banane

Moj odabir dodataka na banana kruhu su: grčki jogurt, kikiriki maslac, sjeckana crna čokolada s 95% kakaa.

Dobar tek!

 

Savjeti & trikovi

Zašto pirovo brašno? Pir je žitarica koja se smatra pretečom današnje pšenice.

Pirovo brašno ima više bjelančevina, a manje kalorija od pšeničnog brašna.

Upravo zato je zdravije, pa se koristi u pripremi recepata sličnih ovome. Ovo je brašno jedno od onih s najviše proteina, a to privlači fitness rekreativce kao i profesionalce.

Zobeno brašno također odlično zamjenjuje bijelo pšenično što ga čini savršenim izborom za zdravije varijante poznatih slastica. Uklapa se i u slane i u slatke delicije, no ipak je malo slađe od klasičnog pšeničnog brašna. Ne sadrži gluten što je velika prednost za konzumaciju. Također je primamljive cijene što dovodi do toga da sve više ljudi konzumira ove zdrave žitarice prepune vlakana.

Kad govorimo o cimetu, važno je naglasiti da svakako ne pretjerujete u ovom mirisnom začinu. Preporučena dnevna količina ovisi o tjelesnoj težini, no generalna preporuka je do 2 čajne žličice, a sve preko toga može biti štetno za organizam, točnije jetru i bubrege. (1)

Uz to, najbolje bi bilo koristiti cejlonski cimet koji se razlikuje od klasičnog cimeta kojeg kupujemo u lokalnim dućanima. Sam po sebi je zdraviji te se preporučuje za svakodnevnu upotrebu, a uz to je i potpuno siguran za sve ljude, naročito za dijabetičare.

 

I na kraju

Vjerujemo kako će vas ovaj ukusan recept za banana kruh oduševiti, ali i da su vam ostale informacije bile od pomoći te kako ste doznali nešto novo i važno za svoje zdravlje.

Sve navedene namirnice, kao i gore navedene sastojke za recept možete kupiti u dućanima zdrave hrane te svakoj bolje opremljenoj trgovini, čak i online.

Stoga, nema izlika za konzumiranje manje zdravih i nutritivno siromašnijih namirnica.

Postoje odlične alternative – isprobavajte, igrajte se u kuhinji, dekorirajte i, ono što je najvažnije, jedite zdravo i pametno.

Počnite s ovim kruhom od banane, a vaše tijelo će vam vratiti na najbolji mogući način!

Važno je znati kako banana prosječno ima 72 kalorije, stoga nemate bojazni da će vas banane udebljati!